12 de juny de 2009

Empresaris xilens visiten Lleida interessant-se per la recerca solar fotovoltaica que fan investigadors de la UdL

Experti Xilens visiten el CREA de la UdL interesasnt-se per les plaques solars
[+] AMPLIAR IMATGE La delegació xilena, al CREA
Una desena d'experts xilens en energia solar visiten avui la Universitat de Lleida (UdL) i el Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida (PCiTAL) en el marc de la Missió Tecnològica a Espanya 2009 organitzada pel Centre Internacional de Mètodes Numèrics en Enginyeria (CIMNE). La UdL disposa des de l'any 2005 d'una Aula CIMNE que treballa en energies renovables, eficiència energètica i simulacions numèriques.

Aquesta trobada a la capital del Segrià té com a objectiu conèixer de primera mà la recerca que duen a terme dos equips de la UdL: el Grup Energia Solar en l'àmbit fotovoltaic, liderat per Joan Ignasi Rosell, i els treballs en energies renovables del Grup GREA-Innovació Concurrent, que coordina Lluïsa Cabeza. L'Escola Politècnica Superior (EPS) de la UdL confia en tancar amb la delegació xilena futures col·laboracions en docència, recerca i transferència tecnològica.

La visita ha començat amb un recorregut per l'edifici CREA, al campus de Cappont. Després, els participants s'han traslladat l'EPS per a una presentació dels grups de la UdL que treballen en temes d'energia per acabar el matí visitant el PCiTAL on han pogut veure "in situ" la rehabilitació energètica dels edificis de les H. A la tarda, la missió xilena  es traslladarà a les instal·lacions de Nufri, amb qui el grup de recerca de Joan Ignasi Rosell ha col·laborat per posar en marxa una planta d'energia solar fotovoltaica al terme municipal d'El Poal.