12 de novembre de 2012

El Simposi sobre conducta impulsiva presenta un videojoc per tractar les ludopaties

. El Centre de Cultures acull la tercera edició d'aquestes jornades organitzades pel departament de Medicina i l'IRBLleida
audio
Seminari Trastorn Conducta Impulsiva a la Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGELa doctora Susanna Jiménez / FOTO: UdL
baixcorva
Islands és un videojoc que s'utilitza com a teràpia complementària per tractar les addicions al joc o els trastorns de conducta alimentària. Avui, Susanna Jiménez, coordinadora de la Unitat de Joc Patològic de l'Hospital Universitari de Bellvitge, ha presentat aquest seriuos game desenvolupat per Playmancer gràcies a un projecte europeu on hi han participat científics i tècnics de Grècia, Suïssa, Holanda, Dinamarca i Barcelona. La presentació d'Islands i dels primers resultats d'aplicar-lo en pacients addictes al joc, s'ha fet en el marc del III Simposi sobre la conducta impulsiva, organitzat pel Departament de Medicina de la UdL i l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida, i que se celebra avui al campus de Cappont.

Islands és un joc d'aventura i estratègia que té lloc en una illa. El pacient s'enfronta a situacions (buceig, escalada, exploració etc.) on pot entrenar i millorar habilitats com el reconeixement d'emocions, la resolució de problemes, la planificació d'estratègies i el control de reaccions impulsives i de situacions associades a la frustració. A través d'uns biosensors es detecten tant les reaccions fisiològiques com les expressions facials de la persona que hi juga, fent que tot influeixi positivament o negativament en la resolució del joc. No guanya el que surt primer de l'illa sinó el que està més relaxat i demostra més autocontrol.

Videojoc per tractar les ludopaties / Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEIslands s'utilitza com a teràpia complementaria per tractar addicions al joc o trastorns alimentaris
baixcorva
Segons ha explicat Jiménez, la millora de la conducta dels pacients que a més del tractament estàndard han fet les deu sessions amb el videojoc, és més gran que els que només han fet el tractament convencional.

El Simposi, ha comptat també amb les aportacions d'Antonio Benito-Cepeda, dega de la Facultat de les Arts i les Ciències de la Universitat de Vermont (EUA), Pablo Duque San Juan, director científic de la Fundació per a la Investigació Valenciana de Neuropsicologia i María Mur Laín, investigadora de l'IRBLleida. A més, s'ha presentat el llibre on es recullen les ponències de l'anterior simposi: Neuropsicología de la impulsividad: Actualizaciones, coordinat per Jaume L. Celma i Francesc Abella i editat pel Servei de Publicacions de la Universitat de Lleida.