12 de setembre de 2007

L'escriptora i metgessa algeriana Malika Mokeddem obre el curs a la UdL

Malika Mokeddem
Malika Mokeddem, metgessa i escriptora algeriana, serà l'encarregada d'obrir enguany el curs a la UdL en un acte que tindrà lloc el proper dia 21 de setembre, a les 12 del migdia, a la Sala d'actes del Rectorat. Mokedemm, nascuda al cor del desert algerià (Kednasa, 1949) pronunciarà la conferència: Malika Mokeddem: à part, entière (Malika Mokeddem, de la realitat a la ficció), un recorregut sobre la seua obra i la seua vida des de la perspectiva del compromís.

Malika Mokeddem va ser la més gran de deu germans d'una família de nòmades. Estudià la primària al seu poble i el batxillerat a l'institut de Bechar, on era l'única noia de la seua classe. A la ciutat d'Orà va començar els estudis de Medicina que finalitzà a París. Instal·lada a Montpeller des de 1979, comença a exercir com a nefròloga, però a partir del 1985 la literatura es converteix en la seva activitat principal.

Autora de mitja dotzena d'obres de gran envergadura literària, Malika Mokeddem expressa en les seues novel·les la problemàtica de les dones com a col·lectiu marginat al seu país, Algèria, i ho fa utilitzant el desert i la mar Mediterrània com dos espais privilegiats. Títols com ara "La nit de la Sargantana", "La prohibida" o "Somnis i assassins", han estat publicades en català per Edicions El Jonc, i "L'angoixa dels rebels", es va publicar a la col·lecció El Marraco Blau, de Pagès Editors. També té obra seua publicada en castellà a Edicions El Bronce, Txalaparta i Editorial Destino.

L'acte d'inauguració del curs acadèmic 2007-2008 de la UdL serà presidit pel rector, Joan Viñas i comptarà amb la presència el president del Consell Social, Josep Maria Pujol, i la comissionada per a Universitats i Recerca, Blanca Palmada.

MÉS INFORMACIÓ

Malika Mokeddem (wikipèdia)

BIBLIOGRAFIA EN CATALÀ

Somnis i assassins. Malika Mokeddem La nit de la sargantana. Malika Mokeddem La prohibida. Malika Mokeddem L'angoixa dels rebels. Malika Mokeddem