13 de desembre de 2011

Els límits ètics del format televisiu, en una jornada a la UdL

. Miquel Garcia, Tinet Rubira, Philippe Dutilleul i JM Tresserras debatran sobre 'dilemes morals' de la televisió a partir de la projecció de tres programes polèmics
audio
El límits ètics de la televisió, a una jornada a la Universitat de Lleida (UdL)
[+] AMPLIAR IMATGEAnn Gyles, Miquel Pueyo i Teresa Serés durant la presentació / Foto: UdL

Què passa quan un informatiu de televisió belga anuncia que el Parlament flamenc ha votat la independència, el rei ha fugit del país i la polícia patrulla la nova frontera? Quines implicacions socials i morals pot tenir un concurs on es pot posar en perill la vida d'una persona? Té possibilitats comercials un reality show on es convida a un grup de desconeguts a tenir un fill en directe?

Aquestes són algunes de les situacions que plantegen els tres programes que es projectaran durant la jornada "La televisió en el límit i els límits de la televisió" que la Càtedra de Periodisme i Comunicació de la UdL ha organitzat per al proper dijous 15 de desembre a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera del Campus de Cappont, amb la col·laboració del Consell Comarcal del Segrià, Nova Veranda i Waita TV.

Els organitzadors han volgut posar sobre la taula alguns dels dilemes morals i ètics que provoquen els actuals formats televisius a Europa a partir de la projecció de Bye Bye Belgium (Philippe Dutilleul-Radio Télévision Belgue Francophone), Le jeu de la mort (Christophe Nick) i Let's make a baby (Helen Sage, BBC Three). La jornada, organitzada a partir d'una idea de Francesc Escribano (director de Minoria Absoluta), se servirà de la projecció d'aquests programes i documentals per reflexionar sobre els continguts, els formats i les conseqüències que aquests tenen en la vida social.

Els debats que tindran lloc després de les projeccions seran moderats pel periodista de TV3 Joan Carreras. En ells hi participaran professionals com ara Tinet  Rubira (Gest Music), Miquel Garcia (Televisió de Catalunya), el periodista belga, Philippe Dutilleul (director de Bye, bye Belgium), i Joan Manuel Tresserras (exconseller de Cultura i Mitjans de Comunicació i professor a la Universitat Autònoma de Barcelona).

Tant Ann Gyles (Consell Comarcal del Segrià), com els professors de la UdL, Miquel Pueyo i Teresa Serés, han destacat avui durant la presentació de la jornada, no només l'actualitat dels temes que s'hi abordaran si no la importància que des de la universitat es reflexioni sobre l'impacte social dels nous models de televisió.