13 de març de 2007

Dos professors de la UdL, al Grup d'experts en canvi climàtic a Catalunya

M Teresa Sebastia. UdL Delfí Sanuy i Maria Teresa Sebastià, professors de l' Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària de la Universitat de Lleida, han estat convidats a format part del grup d'experts en canvi climàtic a Catalunya (GECCC). El GECCC és un grup reduït de científics -una trentena- de diferents àrees de coneixement, com ara la física, la geografia, la biologia o la geologia, entre d'altres, que aporta el seus coneixements per analitzar la problemàtica de l'escalfament del planeta i del canvi climàtic i fer propostes per minimitzar llurs efectes, amb especial referència a Catalunya. El grup, coordinat pel físic Josep Enric Llebot, s'aplega sota el paraigües de l' Institut d'Estudis Catalans i la Fundació Catalana per a la Recerca.

El GECCC té entre els seus objectius l'elaboració de l'Informe sobre el canvi climàtic a Catalunya que s'ocupa d'analitzar, periòdicament, tota la informació produïda al nostre país sobre l'escalfament global i l'eventual canvi del clima, valorar la informació d'arreu que pugui ser aplicable a Catalunya, detectar les llacunes de coneixement existents i fer propostes sobre les diferents opcions a seguir de cara al futur.

Delfí Sanuy. UdL Delfí Sanuy és doctor en Ciències biològiques per la Universitat Autònoma de Barcelona. Organitzador del simposi estatal de declivi d'amfibis, és autor de nombrosos estudis sobre el comportament i l'ecologia d'aquests animals. Interessat principalment en ecologia de zones extremes -semiàrides i alta muntanya- ha publicat diversos llibres, sent el darrer "Fauna vertebrada de les terres de Lleida". Pel que fa a Maria Teresa Sebastià, responsable de l'Àrea d'Ecologia Vegetal i Botànica Forestal del Centre Tecnològic Forestal de Catalunya, és experta en les relacions sòl-planta en comunitats pastorals, en biodiversitat i funcionament dels ecosistemes agrosilvopastorals, i en l'efecte dels tipus de gestió sobre les comunitats vegetals -prats i boscos- en el contex del canvi climàtic. Actualment coordina diversos projectes nacionals i europeus sobre gestió de pastures, acumulació de carboni i biodiversitat.

fletxa-grisMés informació

Grup d'experts en Canvi climàtic a Catalunya (GECCC)
CV Delfí Sanuy (GECCC)
CV Maria Teresa Sebastià (GEECCC)