14 de maig de 2013

"El turisme de Lleida resisteix la crisi més que altres sectors"

. Francisco García Pascual presenta el balanç d'aquesta activitat corresponent al 2012

Balanç del turisme a Lleida any 2012 / UdL [+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta: Puyalto, Fernández i García / FOTO: UdL
baixcorva
L'estudi Balanç del turisme a Lleida any 2012, realitzat pel professor del departament de Geografia i Sociologia de la UdL, Francisco García Pascual, conclou que "tot i la crisi, el turisme resisteix respecte a altres sectors del teixit productiu de les nostres comarques". Malgrat s'hagi produït un descens de l'1,7% d'ocupació al sector a la demarcació, la caiguda registrada al conjunt de l'economia lleidatana ha estat del 3%, ha explicat García, el qual ha destacat que la inversió en el sector ha crescut el darrer any, com ho demostra l'augment de places d'allotjament turístic, sobretot en l'àmbit rural.

Aquest balanç, que avui han presentat a la Universitat de Lleida, el rector, Roberto Fernández, la degana de la Facultat de Dret i Economia, María José Puyalto, i l'autor, actual vicerector de Docència, és un recull de dades de l'Institut d'Estadística de Catalunya (IDESCAT) i de l'Institut Nacional d'Estadística (INE) al voltant de les infraestructures turístiques de Lleida, l'ocupació dels establiments d'allotjament turístics, el volum de turistes, la dinàmica laboral del sector i l'estimació d'ingressos del turisme a Lleida.

García, que ha afirmat que Lleida disposa d'una gran infraestructura turística, d'un important patrimoni cultural i paisatgístic i de bones comunicacions, considera però que al turisme lleidatà li manca "musculatura i dimensió". En aquest sentit, ha alertat de la disminució de turistes rebuts, especialment de catalans, un 4% menys que al 2011, disminució que no ha patit el conjunt de Catalunya. En aquest sentit, ha conclòs que "el nostre competidor és Barcelona i no Osca o la Catalunya interior".

D'altra banda, tant la degana de la Facultat de Dret i Economia, com el rector, han destacat la visió estratègica i la importància que per al territori té el Grau de Turisme que s'imparteix a la UdL. El rector ha reclamat, per la seua part, el suport del sector turístic i el diàleg entre institucions no només per potenciar la formació, la innovació i la recerca en turisme, sinó per impulsar el progrés i el creixement econòmic del territori lleidatà.

Balanç del turisme a Lleida any 2012 / Francisco Garcia Pascual