15 d'abril de 2013

Un barceloní, guanyador de l'Olimpíada Espanyola de Física

. La UdL ha acollit per primer cop la competició, en què han pres part 141 joves d'arreu de l'Estat

Olimpíades Física / Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEAlguns dels premiats, a l'Auditori del Centre de Cultures / FOTO: UdL
baixcorva
El barceloní Marc Santigosa ha estat el guanyador absolut de la 24a Olimpíada Espanyola de Física, que s'ha celebrat a la Universitat de Lleida (UdL). En les proves han participat un total de 141 alumnes de Batxillerat de 39 delegacions d'arreu de l'Estat. El representant lleidatà, d'un institut de Balaguer, ha rebut una de les mencions d'honor del certamen.

Els cinc primers classificats participaran a la 44a Olimpíada Internacional de Física, que se celebrarà al juliol a Copenhague (Dinamarca). Són, a banda de Santigosa, Ángel Jesús Múrcia (Elx), Pablo Gómez (Madrid), Raúl González (Madrid) i Sergio Cuesta (Madrid). Els quatre següents competiran a la 18a Olimpíada Iberoamericana, que tindrà lloc al setembre a Santo Domingo (República Dominicana). Es tracta de Francisco Javier González (Màlaga), Héctor Gutiérrez (La Rioja), Antonio Hidalgo (Sevilla) i Pablo Morala (León). A banda de les medalles d'or, s'han distribuït 19 de plata -una d'elles a una noia-, 30 de bronze -amb quatre estudiantes entre els premiats - i 31 mencions d'honor - cinc d'elles a noies.

El lliurament dels premis, que ha tingut lloc avui a l'Auditori del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, ha anat a càrrec del rector de la UdL, Roberto Fernández; la directora del Centre Nacional d'Innovació i investigació educativa del Ministeri, María Rodríguez Moneo; la presidenta de la Reial Societat Espanyola de Física (RSEF), Mª Rosario Heras; el president de la Societat Catalana de Física, Joan Parellada; el President de la Comissió d'Olimpíades de la RSEF, Ramón Román i l'alcalde, Àngel Ros.

Lliurament de Premis de l'Olimpíada de la Fisica 2013:

print enrera pujar