15 de juliol de 2008

. PUBLICACIONS / La UdL aplega en un llibre diferents estudis sobre el culte als sants en l'època medieval. Hagiografia peninsular en els segles medievals recull les investigacions presentades en el curs d'estiu que coordina el professor Francesc Fité amb Francesca Español

[+] AMPLIAR IMATGE. Hagiografia peninsular en els segles medievals El Servei de Publicacions de la Universitat de Lleida (UdL) acaba de treure a la llum Hagiografia peninsular en els segles medievals. Editat pel professor titular d'Història de l'Art Medieval de la UdL, Francesc Fité, i la professora de la Universitat de Barcelona Francesca Español, el llibre aplega onze estudis que analitzen el culte als sants des de perspectives molt diverses. Estan escrits per experts de Lleida, Barcelona, Girona, Mallorca, Saragossa, Barcelona, Lleó i Navarra que han participat en els cursos organitzats en el marc de la Universitat d'Estiu de la UdL. Els editors afirmen que "el caràcter multidisciplinar de la recerca s'enquadra plenament en la línia d'aquestes trobades". que tenen lloc des de fa més d'una dècada.

Precisament, aquests dies té lloc a l'IES Joan Brudieu de la Seu d'Urgell el curs Arquitectura i formes artístiques medievals: Ús i funció II, coordinat per Fité i Español. Les sessions, que es duen a terme fins el 17 de juliol, tracten sobre temes com ara l'ordenació dels espais sagrats o la interrelació de l'arquitectura amb els elements emprats en els rituals.

MÉS INFORMACIÓ

Web de la Universitat d'Estiu 2008