16 d'abril de 2013

Incentivar l'anglès als graus, clau per impulsar la mobilitat a ETSEA

Trobada d'experts europeus en mobilitat agrària a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGELa trobada ha aplegat una vintena de responsables de mobilitat europeus de l'àmbit agrari / FOTO: UdL
baixcorva
Augmentar la docència en anglès als graus, és un dels reptes de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària. Segons la sotsdirecció de relacions internacionals del centre, el domini d'aquesta llengua facilita que el seu estudiantat pugui accedir a cursar estudis en altres universitats europees. Mentre que pel que fa a màsters la docència en anglès és elevada, el centre considera que cal impartir més assignatures en anglès, per la qual cosa caldria incentivar el professorat.

Els requisits lingüístics de l'estudiantat que vol accedir a programes de mobilitat, la integració de les pràctiques en empresa, així com l'adaptació d'aquests programes al Pla Bolonya, han estat els temes centrals de la trobada de coordinadors de mobilitat internacional de l'àmbit agrari a nivell europeu que ha tingut lloc ahir i avui a l'Escola d'Agrònoms de la UdL.

Una vintena de responsables universitaris d'aquests programes d'Alemanya, Bèlgica, República Txeca, Noruega, Turquia, Itàlia, Àustria i Espanya, s'han desplaçat al centre lleidatà, que enguany celebra el seu 40è aniversari.

Els participants també han posat de manifest que amb Bolonya és més complicat accedir als programes, ja que per estudiar a fora ha de coincidir el 80% del programa de les assignatures obligatòries.

Enguany l'ETSEA compta amb 73 alumnes forans de mobilitat, mentre que 33 estudiants del centre estan fent estades en diferents països europeus.

Flickr: Galeria de fotos