16 de desembre de 2011

La UdL reconeix a l'expresident Pujol el seu impuls a la creació de la universitat

. Serà investit aquest dilluns a l'Auditori Enric Granados en un acte obert a tota la ciutadania
audio
Jordi Pujol, Honoris Causa de la Universitat de Lleida (UdL)
[+] AMPLIAR IMATGEJordi Pujol durant la cloenda del 20è aniversari de l'EPS FOTO: UdL
baixcorva
 L'expresident de la Generalitat Jordi Pujol i Soley es convertirà aquest dilluns, 19 de desembre, en el 29è doctor honoris causa de la Universitat de Lleida (UdL). D'aquesta manera, la comunitat universitària reconeix el seu "paper decisiu" en la creació de la UdL, la Universitat de Girona i la Rovira i Virgili de Tarragona, ara fa 20 anys "per donar resposta a una demanda social i contribuir al reequilibri territorial". Pujol serà apadrinat pel catedràtic de Dret Civil de la UdL, Carles Enric Florensa. L'acte acadèmic, que tindrà lloc a partir de les 18.30h a l'Auditori Enric Granados, està obert a tota la ciutadania.

Nascut a Barcelona l'any 1930, Jordi Pujol és llicenciat en Medicina, però des de ben jove va orientar la seua activitat professional a la política. Va encapçalar el govern català durant sis legislatures, entre 1980 i 2003. Des de la seua retirada de la primera línia política, presideix la fundació privada Centre d'Estudis Jordi Pujol, dedicada a difondre el seu pensament intel·lectual i polític. De fet, és autor d'una quinzena de llibres centrats sobretot en la problemàtica catalana i les regions europees.

Reconegut amb nombroses distincions de països d'arreu del món, posseeix entre altres la Medalla d'Or de la UNESCO. Jordi Pujol és doctor honoris causa de 10 universitats europees, americanes i asiàtiques. Entre aquestes, la Universitat Oberta de Catalunya i la Ramon Llull.