16 de setembre de 2009

La UdL convoca el primer guardó internacional de recerca en filologia catalana "Joan Solà", de caràcter biennal i dotat amb 10.000 euros

Investidura de Joan Solà com a Doctor Honoris Causa de la UdL [+] AMPLIAR IMATGEJoan Solà al seu discurs d'investidura com a doctor Honoris Causa de la UdL
El lingüista de Bell-lloc d'Urgell i doctor honoris causa de la Universitat de Lleida Joan Solà presta el seu nom al Premi Internacional de Recerca en Filologia Catalana promogut pel Departament de Filologia Catalana i Comunicació de la UdL. El guardó, de caràcter biennal i dotat amb 10.000 euros, compta amb el suport de l'Ajuntament de Bell-lloc i altres institucions com la conselleria de Cultura, l'Institut d'Estudis Ilerdencs, l'Institut d'Estudis Catalans i l'Obra Social de Caixa Sabadell.

L'objectiu del premi és guardonar investigacions en qualsevol àrea de coneixement de la filologia catalana: variació lingüística, lingüística aplicada, història de la llengua, història de la lingüística, edició de textos (2010), sintaxi (2012), semàntica, lexicologia, lexicografia (2014), fonètica descriptiva, fonologia, ortoèpia i morfologia. El termini per presentar treballs a la primera edició s'acaba el 23 d'abril de 2010. Els originals han de ser inèdits i tenir una extensió màxima de 200 pàgines.

print enrera pujar