17 d'abril de 2009

Fruit del treball d'un any, ahir es presentava el llibre Comentaris a la Llei de Contractes de Conreu, una obra coordinada pel catedràtic de la UdL, Antoni Vaquer, on hi han participat vuit juristes i experts en dret civil d'arreu de Catalunya

Comentaris a la Llei de Contractes de Conreu, coordinada pel catedràtic de la UdL, Antoni Vaquer
[+] AMPLIAR IMATGELa Facultat de Dret i Economia va acollir l'acte de presentació de la publicació
L'obra és el primer comentari complet que es fa a aquesta llei, aprovada ara fa un any, amb l'objectiu de regular les relacions no només entre propietaris de finques rústiques i arrendataris i parcers sinó també destinada a crear un marc jurídic bàsic de la propietat agrària. Aquesta llei, la primera aprovada de la present legislatura sobre temes agraris, no ha estat exempta de polèmica. Alguns aspectes, com ara el dret d'adquisició preferent que s'atribueix a la Generalitat en la venda de finques rústiques a Catalunya van enfrontar, en el seu moment, els diferents grups parlamentaris.

En l'acte de presentació del llibre on hi eren el conseller d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural, Joaquim Llena, el rector de la UdL, Joan Viñas, el president de l'Audiència Provincial, Francesc Segura, i el president del Col·legi d'Advocats de Lleida, Antoni Riba, així com el coordinador de l'obra, es va destacar la importància d'aquesta publicació  en estar destinada a facilitar la feina dels operadors jurídics. Per la seua part, el conseller Llena va encoratjar la UdL "per continuar sent la universitat que està més atenta als temes agroalimentaris".