17 de desembre de 2008

. La UdL s'afegeix al Dia de la Solidaritat amb el Sàhara Occidental amb l'organització d'actes de sensibilització al campus de Cappont

Dia de la Solidaritat amb el Sàhara Occidental a la Universitat de Lleida El Centre de Cooperació Internacional de la Universitat de Lleida ha previst per aquest dijous, 18 de desembre, la instal·lació d'una /haima /per oferir informació sobre la violació dels drets fonamentals de la població d'aquest territori. Un activista i defensor dels Drets Humans al Sàhara Occidental serà l'encarregat d'atansar la realitat del seu poble a tots els interessats. Es tracta d'Hmad Hammad, vicepresident del Comitè de Suport a l'Autodeterminació del Sàhara Occidental. Hammad ha estat detingut i desaparegut des de 1976 fins a 2005.

La jornada continuarà a la plaça Paeria, on a les 18.00h es llegirà un manifest i un informe d'Amnistia Internacional en referència al Sàhara Occidental. Després els actes es traslladaran al Cafè Teatre de l'Escorxador, on tindrà lloc la projecció del curtmetratge /El mur de sorra/ i una taula rodona amb Hmad Mammad, Cristina Navarro (jurista), Raül Carretero (president del Comitè Català per la defensa dels Drets Humans al Sàhara Occidental) i Antònia Pons (presidenta de l'Associació d'Amics del Sàhara a les Terres de Ponent). El punt final el posarà el concert del grup musical Estrella Polisaria.

Totes les activitats estan coorganitzades pel Centre de Cooperació Internacional de la UdL, la regidoria de Drets Civils, Cooperació i Immigració de la Paeria, l'Associació d'Amics del Sàhara a les Terres de Ponent i la Coordinadora d'ONGD i Altres Moviments Solidaris de Lleida.

MÉS INFORMACIÓ