17 de febrer de 2011

Microcrèdits per fomentar l'autoocupació de l'estudiantat i els titulats de la UdL
audio
Microcrèdits de la Universitat de Lleida - Microbank [+] AMPLIAR IMATGEViñas i de Conrado, després de signar l'acord
Foto: UdL

Tant l'alumnat com els titulats de la Universitat de Lleida disposen de noves facilitats per posar en marxa els seus propis negocis, gràcies a un conveni que han signat avui el rector, Joan Viñas, i el president de MicroBank, José Francisco de Conrado. Es tracta del primer acord de col·laboració entre les dos institucions per facilitar el finançament de projectes empresarials a través de microcrèdits, amb l'objectiu de potenciar l'autoocupació. MicroBank durà a terme una inversió creditícia anual de fins a un milió d'euros.

Amb la signatura d'aquest acord entre el banc i la UdL s'estableixen noves línies de finançament per a projectes professionals i d'empresa. Els sol·licitants podran optar a microcrèdits socials d'un import màxim de 15.000 euros i microcrèdits financers, de fins a 25.000 euros. El termini per retornar aquests préstecs és de cinc anys, amb un interès d'entre el 7 i el 7,5%. El conveni és vigent des de la seua signatura fins al dia 31 de desembre de 2011, i prorrogable automàticament per períodes d'un any.

Els projectes hauran de comptar amb un pla d'empresa i el corresponent informe favorable de viabilitat elaborat per la Universitat de Lleida, que MicroBank analitzarà abans d'aprovar la petició. Francisco de Conrado espera que "puguem finançar molts emprenedors, ja que la UdL és molt activa i creiem que serà modèlica". En aquest sentit, el rector Viñas ha recordat que la Universitat ha d'intentar "que els estudiants tinguin iniciativa i creativitat, fomentant l'esperit emprenedor".

Des de l'inici de la seua activitat, MicroBank ha finançat més de 98.000 projectes a tot Espanya. Pel que fa a la província de Lleida, l'entitat ha concedit 3.300 préstecs per un import de gairebé 20 milions d'euros. De Conrado ha destacat que la morositat és la més baixa del mercat, de tan sols l'1,52%, "ja que els universitaris tenen un gran sentit de responsabilitat".