17 de juliol de 2012

Una recerca sobre el sector de l'oli d'oliva, la més consultada de la UdL al repositori Tesis Doctorals en Xarxa
audio
Tesis oli d'oliva / Universitat de Lleida / UdL
Foto: P. Aleson
baixcorva
Amb 162.548 visites, la tesi Metodologia de l'ànàlisi sectorial en el sistema agroalimentari aplicat al subsector oleic català. Avaluació de la competitivitat, el progrés tecnològic i la eficiència econòmica empresarial, és la que ha obtingut un major nombre de consultes de les 407 recerques de la UdL dipositades al repositori Tesis Doctorals en Xarxa des de l'any 2001.

El treball de recerca ocupa la 26a posició d'entre les 12.636 tesis que conté la base de dades. En el que portem d'any, el repositori ha registrat prop de 10 milions de consultes. A banda de la UdL, en formen part tots els centres universitaris públics i privats de Catalunya, a més de la Universitat de les Illes Balears, la de València, la Jaume I, la de Cantàbria, la de Múrcia i la d'Oviedo.

La tesi de Jordi Fortuny, llegida l'any 2002 i dirigida pel professor de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària de la UdL, Antoni Colom; analitza la situació del sector de l'oli d'oliva a Catalunya en els darrers anys del segle XX, des del punt de vista de la competitivitat de les empreses que es dediquen a la producció i comercialització d'aquest producte.

L'informe conclou, amb l'anàlisi de la situació d'altres països i l'aplicació de diversos mètodes per definir quines són les oportunitats i debilitats del producte des d'un punt de vista de mercat, que cal millorar les estratègies de màrqueting per mitjà de la concentració d'empreses i estabilitzar els preus del producte, pel fet que altres varietats de llavor com l'oli de gira-sol són més econòmiques.