17 de novembre de 2011

La UdL fa pinya contra les retallades

. Estudiantat, professorat i PAS es concentren en defensa de la universitat pública a tots els campus
audio
Concentració contra les retallades al Rectorat de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGELa manifestació ha sortit del Rectorat / FOTO: UdL

Més de 500 persones s'han aplegat aquest migdia davant l'edifici del Rectorat després de participar en les diferents concentracions simultànies que han tingut lloc en tots els campus de la UdL, convocades pel Consell de l'Estudiantat, les Juntes de personal funcionari i de personal acadèmic i el comitè d'empresa, per dir no a les retallades que pateix la UdL i en defensa de la universitat pública.

Aquestes mobilitzacions s'emmarquen en la jornada de protesta convocada per la Plataforma per a la defensa de la universitat pública en totes les universitats catalanes i que es completava amb una vaga. A la UdL, la vaga ha tingut un seguiment inferior a l'1% entre el personal, segons dades del Rectorat, i pel que fa a l'estudiantat, han estat Lletres, ETSEA i Ciències de l'Educació els centres on més l'ha seguida l'alumnat.

La jornada de protesta ha finalitzat amb una manifestació des del Rectorat fins a la subdelegació del Govern, passant per la seu de Convergència Democràtica de Catalunya i el campus de Cappont, marxa a la qual també s'ha afegit estudiantat de secundària.

Abans de la manifestació, representants del professorat, estudiantat i personal d'administració i serveis han 'compartit' la lectura del següent manifest:

. A LA UdL, FEM PINYA CONTRA LES RETALLADES, EL 17 DE NOVEMBRE ESTUDIANTAT, PAS I PDI COMENCEM A MOBILITZAR-NOS

El curs 2011-2012 serà recordat per ser el primer en el qual les Universitats Públiques han hagut de fer front a la seua activitat quotidiana amb un 16% menys del seu pressupost. Els successius governs de la Generalitat i de l’Estat seguint les ordres dels poders econòmics, estan aplicant els seus plans per contenir la despesa pública. A les Universitats Públiques això s'ha traduït en una retallada pel curs 2011-2012 d'uns 140 milions d'euros, dels quals la Universitat de Lleida deixarà d'ingressar uns 8,8 milions. Aquesta retallada, suposa un greuge encara més gran per la Universitat de Lleida, al tractar-se d'una institució que mai ha generat dèficit i en canvi ara veu retallat greument el seu pressupost.

concentració contra les retallades a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEUn moment de la concentració al campus de Ciències de la Salut / FOTO: UdL

L'Espai Europeu d'Educació Superior que es pretenia implantar a cost zero ja va portar a prendre mesures que afectaven de manera directa a tota la comunitat universitària. A la pujada de les taxes universitàries i deteriorament de les condicions laborals del PAS i el PDI, ara ja li hem de sumar un encariment encara més fort del preu de les matrícules -que es doblaran pel curs 2012-2013-, un encariment de les taxes -que es triplicaran pel curs que ve-, una amenaça evident d'acomiadaments, i una precarització de les condicions d'estudi i de treball a la UdL. En definitiva una UdL cada cop menys pública.

Amb una crisi econòmica que dura ja més de 3 anys, s'ha trobat l'excusa perfecta per a dur a terme els plans de reforma universitària que ens han d'encaminar a un altre model d'Universitat. L'Estratègia Universitat 2015 assenyala de manera clara la seua direcció. La renúncia a un govern democràtic de la Universitat, l'enduriment de les condicions de treball, l'augment de les dificultats en l'accés a la universitat pública i la substitució del finançament públic pel privat són els objectius.

Defensem i passem a l'atac reclamant per la Universitat Pública el retorn íntegre de la retallada efectuada pel curs 2011-2012, en contra de l’increment de taxes i per un canvi en profunditat de la política de beques, pel manteniment dels llocs de treball i dels drets i condicions de treball del personal.

La nostra problemàtica és la problemàtica d'allò públic, del què és de tots i totes. Per fer aquesta defensa estem obligats a donar una resposta unitària i organitzada de rebuig contra els successius atacs als serveis públics. És per això que fem una crida a la participació en la primera jornada unitària de lluita i mobilització a tot l'estudiantat i el conjunt de treballadors i treballadores.

No a les retallades a la UdL!
Defensar la Universitat Pública és cosa de tots i totes!