El concurs IdeaUdL dobla convocatòria i premis

. Incorpora el patrocini de l'Ajuntament d'Alcarràs i 4 empreses d'aquest municipi

concurs IDEA de negoci / Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEAl centre de la imatge Serra, Badia i Oró, amb altres assistents a la presentació / Foto: UdL
baixcorva
El Concurs de desenvolupament d'idees de negoci innovadores de la Universitat de Lleida (UdL) dobla enguany la seua convocatòria i la quantia dels premis fins a un total de 12.000 euros gràcies a la incorporació de l'Ajuntament d'Alcarràs, el Centre d'Estudis Agropecuaris-CEAP i quatre empreses agroalimentàries d'aquest municipi del Segrià: Fruits de Ponent, Fruites Caberol, Viyefruit i Fruijet. La iniciativa del vicerectorat de Planificació, Innovació i Empresa i la Càtedra d'Emprenedoria de la UdL - que ja comptava amb la col·laboració del Consell Social - també suma GlobaLleida a l'organització.

El concurs IdeaUdL té com a objectiu impulsar la creació d'empreses innovadores promogudes per estudiants, titulats o investigadors en formació menors de 30 anys que puguin generar activitat econòmica a les terres de Lleida. En aquesta edició, els organitzadors proposen dos modalitats: una general i una altra centrada en l'àmbit de l'agroalimentació. Cadascuna d'elles premiarà dos projectes: el primer amb 4.000 euros i el segon, amb 2.000.

El vicerector de Planificació, Innovació i Empresa de la UdL, Ferran Badia, ha agraït a l'Ajuntament d'Alcarràs la seua implicació en aquesta iniciativa, impulsant una convocatòria específica sobre agroalimentació. "Esperem ampliar-ho en futures edicions i que altres entitats públiques o privades s'animin a patrocinar línies específiques" per línies de negoci, ha destacat.

En la convocatòria sobre temes agroalimentaris, les propostes s'han de centrar en tres sectors: medi ambient i eficiència energètica, aprofitament de la fruita roja (préssec i nectarina) per a sucs i conserves, i màrqueting de la fruita dolça-nous models de comercialització directa al consumidor. L'alcalde d'Alcarràs, Miquel Serra, ha destacat que "són idees que han donat les mateixes empreses patrocinadores i que reflecteixen les preocupacions del sector". En aquest sentit, el conseller delegat de GlobaLleida, Oriol Oró, ha insistit en el paper clau de l'agroalimentació per l'economia de la província.

Les idees de negoci es poden presentar fins el 31 de gener de 2014. Els projectes finalistes (10 per cada categoria) hauran d'elaborar un pla d'empresa, amb l'ajut de professorat de la UdL, i enllestir-lo abans del 30 d'abril. El jurat valorarà l'originalitat, la maduresa de la proposta, el coneixement del mercat i el potencial de creixement, entre altres ítems. El nom dels guanyadors finals es farà públic el proper mes de juny.

www.idea.udl.cat