18 d'abril de 2011

Arrenca el centre de recerca biomèdica en porcí
audio
Centre de Recerca Biomèdia en porcí. Universitat de Lleida Els assistents a l'acte / FOTO: Diputació de Lleida
El conveni signat dissabte entre la Diputació de Lleida, l'Institut de Recerca Biomèdica de Lleida (IRBLleida) i el Consorci del Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida farà possible la construcció i posada en funcionament d’un centre de recerca biomèdica que utilitzarà l’espècie porcina com a organisme mimètic de l’espècie humana en el camp de la investigació en fàrmacs, tecnologies mèdiques i aliments funcionals.

Aquest ens s’ubicarà en espais annexes de les actuals instal·lacions del Centre d’Estudis Porcins de Torrelameu (CEP) i formarà part de les infraestructures de recerca de l’IRBLleida.

La primera fase preveu disposar d’una superfície de 1.000 metres quadrats on s’inclouran diferents espais destinats a la logística, allotjament dels animals, diagnosi per a la imatge, quiròfans, recuperació, experimentació (fitness), dissecció, laboratori d’histologia, docència i serveis generals.
La Diputació aportarà l’any 2011 fins a un màxim de 500.000 euros, mentre que l’IRBLleida és compromet a assumir les despeses necessàries per al seu funcionament fins a un màxim de 200.000 euros en el decurs del 2011. Per la seua part, el Consorci del Parc es compromet a incloure el CEP i el nou centre com un espai del PCiTAL.

L’IRBLleida està impulsant una nova línia R+D+i basada en la utilització de l’espècie porcina com a organisme mimètic de l’espècie humana tenint en compte les investigacions en aquest sentit que es fan en centres de recerca avançats dels Estats Units, Holanda, Dinamarca i Alemanya. Aquests centres estan ubicats generalment en regions on, com ara Lleida, la producció porcina intensiva té un paper molt rellevant en el conjunt de la seua economia, possibilitant relacions entre el sectors de la recerca biomèdica, zoosanitària i la producció i la indústria de transformació de productes del porc.

En aquest sentit, el rector de la UdL, Joan Viñas, va destacar el revulsiu que podria ser un centre d'aquestes característiques per atraure empreses del sector.