18 d'abril de 2012

Els efectes del Moviment 0,7 i més a Lleida, nou volum de la col·lecció Sud-Nord

. En són autors el professor de la UdL Jordi Domingo i la politòloga Laura Marín
audio
Col·lecció Sud-Nord / Universitat de Lleida / UdL
[+] AMPLIAR IMATGE D'esquerra a dreta: Laura Marín (autora), Albert Roca (director de l'ODEC) Jordi Domingo (autor) i Paquita Deltell (Coordinadora d'ONGD) /
Foto: Coordinadora d'ONGD i aMS
baixcorva
Disset anys després de la gestació del Moviment 0,7, la Coordinadora d'ONGD i Altres Moviments Solidaris de Lleida i l'Oficina de Desenvolupament i Cooperació de la UdL treuen a la llum un estudi on es recupera la memòria històrica del moviment i s'analitza la repercussió que va tenir en el teixit associatiu de Lleida i la resta de l'Estat. Publicat per Icaria a la col·lecció "Sud-Nord" de la UdL, l'estudi és fruit d'un treball de dos anys dut a terme pel professor del Departament de Geografia i Sociologia de la UdL, Jordi Domingo, i de la politòloga, Laura Marín.

L'origen d'aquest moviment social es remunta al 1994, quan va tenir lloc una acampada reivindicativa a la Rambla de Ferran de Lleida. Després van venir accions com la penjada al campanar de la Seu Vella per demanar una Llei de Cooperació justa i la consulta per l'abolició del Deute Extern, que posteriorment es va estendre a tot l'Estat. L'estudi s'ha submergit en tota la informació de l'arxiu del 0,7 i més a Lleida i ha entrevistat una vintena de persones que van formar part d'aquell moviment. El llibre posa de manifest que va ser clau en la posterior creació de diferents agents de Cooperació de la ciutat, com ara Coordinadora d'ONGD i aMS, la Regidoria de Drets Civils, Cooperació i Igualtat, i l'Oficina de Desenvolupament i Cooperació de la Universitat (ODEC), així com en el desenvolupament d'altres moviments socials de la resta del país.

La presentació del llibre Movent Consciències: Moviment 0,7 i més, origen de la Coordinadora d'ONGD i altres Moviments Solidaris de Lleida, que ha tingut lloc avui, s'ha fet coincidir amb el 14è aniversari del final de la penjada al campanar de la Seu Vella per una Llei de Cooperació més Justa i Solidària que va impulsar el moviment 0,7. A més de la presentació de la publicació a càrrec dels autors, l'activitat s'ha completat amb una xerrada de l'activista social i membre de l'Observatori del Deute en la Globalització, Iolanda Fresnillo, sobre els moviments socials en l'actualitat, i un concert del cantautor lleidatà Joan Baró.

print enrera pujar