18 d'abril de 2012

Consell de direcció del PCiTAL / UdL
[+] AMPLIAR IMATGEUn moment de la reunió / FOTO: PCiTAL
baixcorva
El consell d’Administració del Parc s’ha reunit avui amb la participació del president del Parc, Roberto Fernández; el vicepresident, Àngel Ros; el secretari, Òscar Martínez; Assumpció Massana en representació de l’interventor Jordi Sanuy; els vocals Josep Presseguer, Montse Mínguez, Josep Farrero i Ferran Badia; el director científic, Santiago Planas , i el gerent del Parc, Josep Clotet. Els membres del Consell han destacat "que les noves incorporacions i els projectes internacionals asseguren l’èxit del teixit empresarial del Parc".

Durant el primer trimestre d’enguany l’empresa Ponent 2002, ubicada a l’edifici TIC-CPD del Parc, s’ha convertit en proveïdora de serveis per a la central de Google Inc de Mountain View, a Califòrnia. Ponent 2002 facilitarà a Google serveis relatius a la promoció i comercialització de projectes al voltant de la tecnologia Líquid Galaxy en col·laboració directa amb els enginyers de Google i d’altres institucions, com per exemple, la NASA. Aquest contracte permetrà posar en marxa noves aplicacions per a Google, promocionar projectes dels estudiants de l’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Lleida i, a més, obre possibilitats d’interaccions internacionals per a les empreses del Parc

La multinacional alemanya GFT, que va instal·lar-se al Parc a finals del 2011, s’ha ubicat amb normalitat a la seva nova seu i ha posat en marxa el laboratori TIC, el centre d’investigació tecnològica que involucra grups de recerca de la Universitat de Lleida i diferents empreses del Parc Científic.

Per altra banda,Lleida.net ha obert noves oficines al Parc Científic que li han permès reforçar els seus servidors i ampliar el seu centre de dades per millorar i incrementar els seus serveis com a operadora certificadora a escala nacional i internacional. Amb aquestes noves oficines, Lleida.net aposta per fomentar la creació de nous projectes empresarials gràcies al Centre d’Iniciatives de Risc (CIR).

Noves incorporacions

En el primer trimestre del 2012 s’han incorporat noves empreses al Parc Científic, fet que demostra el creixement i l’èxit del teixit empresarial del Parc.

Al Parc de la Ciència:

• Agrifood Alternative Technologies, SL, queofereix solucions informàtiques especialitzades per a la indústria agroalimentària i la producció animal. Agrifood s’ha instal·lat a la 1ª planta de l’edifici H3.
  • Tecnología, Software e Integración de Sistemas S.L. (Te-sis solucions), queimplementa software específic per a corredories d’assegurances. L’empresa s’ha instal·lat a l’edifici TIC-CPD del Parc.
  • Aqualogy solutions, SA,empresa del grup Agbar que ofereix serveis, productes i solucions en l’àmbit de l’aigua per millorar la gestió empresarial. Aqualogy s’ha ubicat a la 2ª planta (sala SCO2) de l’edifici H1.

Al Parc de les Humanitats:

El Magical Media s’ha posat en marxa amb diferents projectes:

• Gravació d’una de les temporades del programa Picalletres de LleidaTV
  • Col·laboració amb la producció d’un professional de Tàrrega sobre la vida d’en Ton Sirera, famós fotògraf de Lleida.
  • Gravació d’escenes de Segon origen, pel·lícula basada en El Mecanoscrit del segon origen de Manuel de Pedrolo, dirigida per Bigas Luna. El director utilitzarà els platós del Magical per ubicar diferents indrets del film i, a més, promocionar la ciutat de Lleida.
  • Cessió de les instal·lacions per a la Lleida Magical Lan Party 2012 i l’ExpotakuLleida 2012, del 18 al 20 de maig.
  • Estudi de peticions de 5 empreses per instal·lar les seves seus a l’edifici del Magical Media.

Informe de la lluna a la NASA

El consell ha aprovat també l’informe que s’enviarà a la NASA sobre les aplicacions i activitats desenvolupades entorn a la maqueta de la lluna cedida per la Fundació Oró. Aquesta maqueta va ser realitzada pel científic lleidatà Joan Oró i utilitzada pels astronautes de l’Apol·lo 11 per preparar el primer viatge espacial al satèl·lit.

Text de la notícia: Comunicació Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida.