18 de juliol de 2008

Un centenar d'experts en matemàtiques d'arreu del món es donen cita a la UdL

. Els serveis virtuals a través d'Internet i les xarxes d'interconnexió, entre els temes a debat

Boixaderas a la Universitat d'Estiu de la UdL
[+] AMPLIAR IMATGEEl comitè organitzador de les Jornades
La Universitat de Lleida (UdL) acollirà per primer cop, entre els dies 21 i 23 de juliol, les Jornades de Matemàtica Discreta i Algorítmica. La trobada, que enguany arriba a la seua sisena edició, aplegarà 110 experts de països com Austràlia, Alemanya, l'Índia, França, Mèxic, Bòsnia o Cuba. Destaca la presència de tres investigadors de prestigi internacional: Javier Cilleruelo (Universitat Autònoma de Madrid), Stefan Felsner (Universitat Tècnica de Berlín) i Mirka Miller (Universitat de Newcastle, Austràlia).

El grup de recerca en Criptografia i Grafs del Departament de Matemàtica de la UdL s'encarrega de l'organització d'aquestes jornades, que s'han consolidat com un espai d'intercanvi i difusió de resultats científics en camps com ara la teoria de codis o la combinatòria.

A nivell pràctic, aquestes àrees de coneixement estan relacionades amb el disseny i la implementació dels serveis virtuals que es poden oferir a través d'Internet: comerç electrònic, serveis bancaris on-line, votacions electròniques...
A nivell pràctic, aquestes àrees de coneixement estan relacionades amb el disseny i la implementació dels serveis virtuals que es poden oferir a través d'Internet (comerç electrònic, serveis bancaris on-line, votacions electròniques...). Els participants també analitzaran diferents temes relacionats amb la teoria de grafs, vinculada a les xarxes d'interconnexió de comunicació, transport, socials i d'anàlisi.

El programa de les jornades, que es desenvoluparan a la Facultat de Dret i Economia de la UdL, al campus de Cappont, també inclou activitats més lúdiques, com ara un concert o una visita en bicicleta al parc natural de La Mitjana.

MÉS INFORMACIÓ

Programa de les Jornades de Matemàtica Discreta i Algorítmica