18 de juliol de 2012

Lluïsa Cabeza / Universitat de Lleida / UdL
[+] AMPLIAR IMATGELluïsa Cabeza / FOTO: UdL
baixcorva
Tretze personalitats i tres institucions han estat reconegudes, per part de la Generalitat de Catalunya, per la seua contribució en el desenvolupament de la ciència i la tecnologia. El Govern ha aprovat concedir la Medalla Narcís Monturiol a la catedràtica del Departament d'Informàtica i Enginyeria Industrial de la Universitat de Lleida, Luisa F. Cabeza, que centra el seu treball de recerca en l'energia tèrmica.

Luisa F. Cabeza és doctora en Enginyeria Industrial per l'Institut Químic de Sarrià. Vinculada a la UdL desde fa tretze anys com a docent, l'any 1999 va crear el Grup de Recerca GREA, que s'encarrega de desenvolupar sistemes d'emmagatzematge d'energia tèrmica. La catedràtica de la UdL representa Espanya en el Grup Intergovernamental d'experts sobre el Canvi Climàtic.

A banda de Cabeza, la Generalitat ha concedit la medalla a dotze personalitats més i la Placa Narcís Monturiol a l'Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona, la Fundació FERO d'Investigació Oncològica i l'Obra Social "la Caixa". L'entrega dels guardons tindrà lloc durant la segona quinzena del proper mes de setembre.

En edicions anteriors dels guardons, que la Generalitat va instaurar l'any 1982, s'ha reconegut amb la Medalla Narcís Monturiol la tasca dels professors de la UdL, Conxita Mir (catedràtica d'Història Contemporània) al 2009, Ramon Albajes (catedràtic d'Entomologia Agrícola) al 2002, Ignacio Romagosa (catedràtic de Producció Vegetal i Ciència Forestal) al 1998, i Enric Herrero (catedràtic de Microbiologia) al 1996.