18 de març de 2013

Iowa coneix l'ETSEA i el sector agroalimentari lleidatà

Estudiants d'Iowa visiten la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEVisita al laboratori de fauna / FOTO: UdL
baixcorva
Un total de 26 estudiants i 3 professors de la Universitat de Ciència i Tecnologia de l'Estat d'Iowa (Estats Units) han visitat aquest matí l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL, amb la qual hi col·laboren des de fa més de deu anys. Els universitaris nord-americans han recorregut les instal·lacions del campus per conèixer in situ la recerca que es fa a l'Escola, en concret la que duen a terme els grups d'Agricultura de Precisió, agròtica i agrotecnologia, Millora genètica i gestió del porcí, i la Unitat de tecnologia de productes vegetals. Des d'avui i fins divendres, coneixeran industries i cooperatives del sector agroalimentari lleidatà com ara ACTEL, el Grup Alimentari Guissona, Rotecna, Argal i els cellers de Raimat.

La col·laboració amb la Universitat de Ciència i Tecnologia de l'Estat d'Iowa permet també fer intercanvis d'estudiantat perquè durant l'estiu es puguin fer estades en grups de recerca d'Iowa i de l'ETSEA. Enguany, una alumna nord-americana farà una estada al grup de Millora genètica i gestió del porcí de la UdL, mentre que dos estudiants de l'ETSEA es desplaçaran fins a Iowa. L'Escola d'Agrònoms de la UdL té convenis d'aquests tipus amb altres quatre universitats dels Estats Units: la de l'Estat de Colorado, la de Geòrgia, Minnesota i Califòrnia Davis.