18 de novembre de 2013

La UdL premia catorze alumnes de secundària pels seus treballs de recerca

Premis Recerca de Secundària / Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEEls premiats amb les autoritats / Foto: UdL
baixcorva
Catorze alumnes de nou de centres de secundària de la província de Lleida van rebre divendres els Premis a treballs de recerca d'estudiantat de Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior que, des de fa una dècada, convoca el Vicerectorat d'Estudiantat de la Universitat de Lleida (UdL) amb el suport del Consell Social. Els guardonats són dos alumnes de l'Institut Gili i Gaya, dos del Guindàvols, dos més del Ciutat de Balaguer, també dos alumnes de l'institut de Seròs, i un de Canigó d'Almacelles, La Serra de Mollerussa; i els col·legis Arabell, Maristes i Mirasan.

En aquesta desena edició del premi s'han presentat 147 treballs (40 més que al 2012), 105 per part de noies i 42 signats per nois, provinents d'un total de 42 centres: 17 de Lleida capital, 16 més de la resta de les comarques de Ponent, 5 de Barcelona, tres de Tarragona i un de Girona. Entre els projectes guardonats trobem títols com ara La banca... pot ser ètica? Anàlisi d'una alternativa real, In Itinere. Ruta virtual per la Ilerda romana o Estudi dels canvis en els contactes neuronals en l'atròfia muscular espinal.

L'alumnat premiat que es matriculi a la UdL gaudirà d'un ajut equivalent a l'import de la matrícula de primer curs. Els guanyadors, els tutors dels treballs i els centres on pertanyen rebran, a més, un premi de 200 euros.

L'acte de lliurament va estar presidit pel rector de la UdL, Roberto Fernández i el president del Consell Social, Ramon Roca. També hi van assistir la vicerectora d'Estudiantat, Postgrau i Educació Contínua, Neus Vila, el director dels serveis territorials d'Ensenyament a Lleida, Miquel Culleré, i el conseller d'Empresa i Educació, Felip Puig.

Més informació

X EDICIÓ DEL PREMIS A TREBALLS DE RECERCA D'ESTUDIANTS DE BATXILLERAT I CICLES FORMATIUS DE GRAU SUPERIOR