18 d'octubre de 2013

La UdL reforça la recerca ambiental col·laborant amb la Fundació Catalunya-La Pedrera

. L'alumnat podrà fer els treballs de fi de grau a la Xarxa d'Espais Natura

Fundació Catalunya - La Pedrera / Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGED'esquerra a dreta: Lacambra, Fernández i Pastor / Foto: UdL
baixcorva
L'alumnat de la Universitat de Lleida (UdL) podrà desenvolupar els seus treballs de final de grau a la Xarxa d'Espais Natura de la Fundació Catalunya-La Pedrera, en virtut d'un conveni de col·laboració que han signat avui el rector de la UdL, Roberto Fernández, i la directora de la Fundació, Marta Lacambra, en presència del director de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària, Narciso Pastor. L'acord pretén, entre altres punts, potenciar la recerca sobre canvi climàtic, biodiversitat, recursos forestals sostenibles, etnobotànica, models de gestió ambiental, espècies bioinvasores, geologia i antropologia social.

La Fundació Catalunya-La Pedrera elaborarà un llistat de temes d'interès per a la gestió dels seus espais. L'estudiantat que n'esculli algun per al seu treball de fi de grau podrà optar a un premi de fins a 1.000 euros per projecte. A més, els facilitaran allotjament per les seues estades de treball de camp a la muntanya d'Alinyà (Alt Urgell) o a Món Natura Pirineus, a Les Planes de Son, Alt Àneu.

MónNatura Pirineus és un equipament de la Fundació que ofereix estades i activitats adreçades a tot tipus de públic amb una missió molt clara: sensibilitzar a la societat vers el desenvolupament sostenible i la conservació de la natura i el paisatge
Entre les possibles temàtiques hi ha la detecció i l'estudi d'espècies singulars d'interès per a la conservació, l'anàlisi de la viabilitat de reintroducció d'algunes espècies (com el cabirol o el linx europeu), i el control biològic de la qualitat de les aigües.

El conveni, que té una durada d'un any prorrogable automàticament durant tres, també inclou la realització de pràctiques de camp, jornades, activitats formatives i divulgació de temes ambientals. Lacambra ha destacat que "és un pas més endavant" en la bona relació existent amb la UdL.

. Els espais de la Fundació

MónNatura Pirineus, inaugurat l'any 2002, és un equipament de la Fundació que ofereix estades i activitats adreçades a tot tipus de públic amb una missió molt clara: sensibilitzar a la societat vers el desenvolupament sostenible i la conservació de la natura i el paisatge mitjançant activitats d'educació ambiental. Disposa d'un Centre de Fauna, un observatori astronòmic i meteorològic, i unes instal·lacions que permeten observar el cicle de l'aigua juntament amb una depuradora biològica.

L'Espai Natura Muntanya d'Alinyà és la finca privada més gran de Catalunya, amb 5.352 hectàrees. La Fundació la va adquirir l'any 1999.

print enrera pujar