18 gener de 2008

La UdL projectarà en exclusiva a Lleida el documental sobre Solé Tura

Solé Tura a la investidura com a honoris causa de la UdL
Jordi Solé Tura a la investidura com a honoris causa de la UdL el
18 de març de 2004
La Universitat de Lleida acollirà el proper mes de febrer la projecció de Bucarest, la memòria perduda, el documental que Albert Solé dedica al seu pare, Jordi Solé Tura, i que a Lleida no s'exhibirà en cap sala comercial. El director del documental ha expressat la seua satisfacció que aquest homenatge al que fou un dels pares de la Constitució i ministre de Cultura amb Felipe González, sigui projectat a la Universitat de Lleida, segons ha explicat el vicerector d'Activitats Culturals i Projecció Universitària de la UdL, Jaume Barrull.

El film, que s'estrena oficialment avui, repassa la trajectòria de Solé Tura, des dels anys del seu exili durant el franquisme fins a la seua lluita contra l'alzheimer. Rodat a Bucarest, París, Barcelona, Madrid i Mollet del Vallès, no només dibuixa un retrat biogràfic del polític i jurista, sinó que aporta el testimoni d'altres personalitats que van tenir relació amb ell com ara Santiago Carrillo, Jordi Pujol, Francesc Vicens, Manuel Fraga i Jorge Semprún.

Jordi Solé Tura, de 77 anys, va treballar com a locutor a l'emisora Ràdio Pirenaica des de Bucarest (Romania). Militant del PSUC fins a 1989, any en què ingressa al PSC, aquest catedràtic de Dret fou empresonat al 1968. Posteriorment arribaren l'exili, el desencís pel comunisme -fou expulsat del PCE-, la democràcia, la Constitució i l'Estatut de Sau, en la redacció del qual també hi participà.

Catedràtic de la Facultat de Dret a la Universitat de Barcelona, on hi exercí com a degà, fou investit doctor honoris causa de la UdL al 2004 per la seua trajectòria en defensa de la democràcia i la llibertat.

MÉS INFORMACIÓ

print enrera pujar