19 de juliol de 2011

Quatre alumnes de la UdL coneixeran organitzacions capdavanteres en emprenedoria a Dinamarca
audio
Xarxa Emprenedoria. Universitat de Lleida (UdL)
[+] AMPLIAR IMATGEEls participants de la UdL al Campus d'Estiu de la UVic / FOTO: UVic
Tres estudiants de 3r curs la Facultat de Dret i Economia de la UdL: Núria Falip, Àngel Miró i Joan Marc Fortuño; i un alumne del Màster en Enginyeria de Programari Lliure, Albert Carabasa (que va quedar finalista però va ser escollit per sorteig), han guanyat el premi de la Xarxa d'Emprenedoria Universitària, juntament amb altres quatre estudiants de la Fundació Tecnocampus Mataró-Maresme i la Universitat Rovira i Virgili. El guardó, que s'ha entregat en el marc del Campus d'Estiu de la Universitat de Vic, reconeix el seu projecte de millora dels mercats setmanals catalans, amb la proposta que els estands tinguin la capacitat de transformar-se en mobiliari urbà, la qual cosa facilita la seua organització i logística. El premi és un viatge a Dinamarca que duran a terme el proper mes de setembre per conèixer com funcionen diverses empreses o institucions que han estat capdavanteres en els àmbits de l'emprenedoria i la innovació.

Vuitanta estudiants de 10 centres universitaris catalanes (UB, UAB, UPC, UPF, UOC, URV, UdG, UdL, UVic i la Fundació Tecnocampus Mataró-Maresme), han participat en aquesta iniciativa, que ha tingut lloc entre els dies 12 i 13 de juliol a Vic. De la UdL, a banda dels guanyadors, també hi han près part Nerea Vigara (estudiant de 5è de la Doble Titulació de Dret i Ciències Empresarials), Miquel Gòdia (estudiant de 3r d'Enginyeria Tècnica en Informàtica de Sistemes), Lamia Mouhid (estudiant del Màster en Gestió i Innovació en la Indústria Agroalimentària) i Sira Kandeh (estudiant de 3r de Treball Social), acompanyats pel professor de Creació i Organització d'empreses de la UdL, José Alonso.

L'alumnat havia de desenvolupar un procés d'emprenedoria a partir d'un únic cas que se'ls plantejava a tots ells. Els aspectes que s'han valorat han estat l'impacte de la proposta, la viabilitat, la creativitat i la presentació del projecte. Està previst que, el proper 7 d'octubre, els premiats expliquin la seva experiència en la sessió final dels actes del Dia de l'Emprenedoria Universitària que organitza la XEU.