19 de novembre de 2010

Finançament, mapa universitari i beques centren el debat dels partits polítics a la UdL
audio
Debat amb els polítics a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEInici del debat    FOTO: J V Pou

El mapa universitari català, el finançament de les universitats públiques i el sistema de beques han estat els temes més tractats en el debat que sobre Política Universitària i Política de Recerca, Innovació i Transferència de Coneixement que ha tingut lloc avui al Rectorat de la UdL, organitzat per la pròpia Universitat i moderat pel seu rector, Joan Viñas.

Francisco Garcia (PSC), Antoni Castella (CiU), Carmel Mòdol (ERC), Imma Manso (PP) i Ramon Camats (ICV), representants dels partits polítics amb presència parlamentària a la circumscripció de Lleida, han pogut explicar a la comunitat universitària les seues propostes sobre política universitària i de recerca, les quals tot i la seua diversitat, tenien en comú la voluntat d'intensificar els lligams entre la societat i el territori amb la universitat, sobretot pel que fa la transferència del coneixement i la innovació.

El debat va ser tranquil. És donava la circumstància que quatre dels cinc ponents estan vinculats a la UdL, ja sigui pel fet de formar part del seu claustre de professors o per ser membres del Consell Social. Tot i així, només una quarantena de persones van assistir-hi com a públic, sobretot membres del professorat.

En el torn de preguntes, els assistents han posat qüestions sobre possibles canvis en el govern de les universitats, sobre el paper dels centres privats enfront els públics, el sistema d'accés a la universitat, així com sobre "l'endogàmia universitària", el centralisme de Barcelona, o la necessitat de noves formules de contractació per a joves investigadors.

Afegir que el candidat d'ERC, Carmel Mòdol, ha anunciat que el Departament d'Innovació, Universitats i Empresa i la UdL, signaran en breu un conveni per impulsar l'IR-ART, un centre de recerca centrat en art i patrimoni dirigit pel catedràtic d'Història de l'Art de la UdL, Ximo Company.