19 d'octubre de 2010

Les fruites i hortalisses centren la primera Universitat dels nens i les nenes a la UdL

. Un total de 130 alumnes de 9 escoles han participat als tallers de l'ETSEA
audio
UdN. Universitat dels Nens. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE Els participants han pogut fer diferents tasts
Per què els tomàquets no tenen gust a l'hivern i a l'estiu són tan bons? Aquesta és una de les preguntes que ja poden respondre els 130 alumnes de cinquè de Primària de les comarques de Lleida que avui han visitat l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la UdL, en el marc de la Universitat dels Nens i les Nenes de Catalunya (UdN².cat), organitzada per l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP). La iniciativa, inèdita a Espanya, pretén acostar als infants la ciència, la cultura i l'educació superior amb l’objectiu de fomentar l’excel·lència, les vocacions científiques i la inclusió social. En el cas de la Universitat de Lleida, els participants han realitzat diferents activitats al voltant de les fruites i les hortalisses.

L’objectiu dels tallers era estimular el consum d'aquests productes fent veure als nens i nenes la diversitat de colors, textures, sabors, olors, sorolls que hi poden trobar i mostrant-los que aquestes diferències són degudes a aspectes morfològics i genètics de les espècies agrícoles, així com al seu maneig en la producció i la conservació. Hi han pres part alumnes de la ciutat de Lleida, Cervià de les Garrigues, Vinaixa, la Pobla de Cérvoles, Miralcamp, Golmés i Linyola. Els infants han pogut observar el creixement de diferents espècies i fer tasts de diversos productes (enciams, fruites...).

La Universitat dels Nens i les Nenes de Catalunya aplegarà més de 2.000 alumnes al conjunt del país, entre la sessió d'avui i una altra programada pel proper 3 de maig de 2011. A banda de la UdL, la iniciativa es duu a terme a la Universitat de Barcelona, l'Autònoma de Barcelona, la Politècnica de Catalunya, la Pompeu Fabra, la Universitat de Girona, la Rovira i Virgili, i la Universitat Oberta de Catalunya.

Escolta aquest text