19 d'octubre de 2012

El Centre de Mecanització Agrària del DAAM i el Maqcentre del PCiTAL, unifiquen la investigació

. Pelegrí assegura que el Govern concedirà un màster d'excel·lència en Agronomia a la UdL i farà complir l'acord sobre Veterinària
audio
Conveni Centre de Mecanització Agrària del DAAM i el Maqcentre del PCiTAL / UdL
[+] AMPLIAR IMATGEUn moment de la signatura del conveni /
FOTO: UdL
baixcorva
El conseller d’Agricultura, Josep Maria Pelegrí; el president del Parc Científic i Tecnològic de Lleida, Roberto Fernández, i el president de la Fundació Maqcentre, Jordi Rull, han signat avui un conveni per col•laborar en la investigació sobre tecnologies aplicades a la maquinària agrícola i la mecanització agrària. La signatura de l’acord ha tingut lloc avui, a les 9.00 hores, a les instal•lacions del Maqcentre, que estan ubicades al Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida.

En el decurs de l’acte, el conseller d’Agricultura, Josep Maria Pelegrí, ha assegurat que el compromís del Govern de la Generalitat és fer complir l’acord vigent entre la Universitat Autònoma i la Universitat de Lleida (UdL) per implantar els estudis de Veterinària a la UdL. Així mateix, ha anunciat que el Consell Interuniversitari aprovarà la impartició a la universitat lleidatana d’un màster d’excel•lència en Agronomia.

Pel que fa al conveni signat, preveu que el Centre de Mecanització Agrària, ens adscrit al Servei de Producció Agrícola del DAMM, utilitzarà els espais, les instal•lacions i els equipaments del Maqcentre, propietat del Consorci del Parc Científic. Així mateix, els equipaments del Centre que s’estimin convenients s’ubicaran al Maqcentre. El personal de totes dues entitats també participarà conjuntament en determinades actuacions.

Aquesta complementarietat potenciarà la capacitat operativa i de gestió d’ambdós ens. Per aquest motiu, constituiran una de les entitats més potents del país en el món de les tecnologies aplicades a la mecanització agrària i la maquinària agrícola. Aquest fet posicionarà Lleida com un dels centres de referència en la recerca, la innovació i la certificació i homologació d’equips tècnics agrícoles.

En el marc del conveni signat avui, es podran desenvolupar les accions següents:
  • Realització d’assajos per millorar la qualitat i el reconeixement de la maquinària agrícola i la posada en marxa dels equips
  • Avaluació dels sistemes i mesures d’aplicació de productes fitosanitaris en la maquinària agrícola
  • Realització d’estudis i treballs sobre transferència tecnològica d’interès per al sector agrari
  • Desenvolupament de projectes i accions de difusió per al sector
  • Desenvolupament conjunt de projectes de R+D+I

TEXT: Comunicació Parc Científic i Tecnològic Agroalimentari de Lleida