2 de desembre de 2010

La Facultat de Dret i Economia, contra la llei d'accés a la professió

. Uns 150 estudiants i una vintena de professors s'han concentrat avui per dir no a l'aplicació de la normativa
audio
Protesta del estudiants de Dret i Economia a la Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEEls estudiants s'han concentrat a les portes de la Facultat
Uns 150 alumnes i una vintena de professors de la Facultat de Dret i Economia de la UdL s'han concentrat avui davant les portes del centre, al campus de Cappont, com a mostra de rebuig a la Llei d'Accés a les professions d'advocat i procurador dels tribunals 34/2006 que el Govern central preveu aplicar a partir del 31 d'octubre vinent. La protesta de l'estudiantat, que comptava amb el suport del deganat de la Facultat i el Consell de Govern de la UdL, s'emmarca en una campanya estatal impulsada per l'alumnat de Dret d'arreu d'Espanya.

El Consell de l'Estudiantat de Dret i Economia de la UdL s'ha mostrat contrari a l'obligatorietat que els llicenciats en Dret hagin de cursar un màster oficial per a poder exercir, tal i com recull la llei. Entre altres reclamen una pròrroga de la vacatio legis de la normativa (període entre la publicació d'una llei fins que entra en vigència), excloure els llicenciats en Dret de la capacitació professional que imposa la Llei, que els màsters oficials siguin de 60 crèdits tal i com marca Bolonya, beques per accedir al màster i tenir en compte les necessitats de l'alumnat que opta per l'educació a distància.

Per la seua part, l'equip de govern de la Facultat de Dret i Economia ha manifestat que comparteix la preocupació de l’estudiantat per l'estancament del procés de desenvolupament reglamentari de la Ley 34/2006 de 30 de octubre. El deganat argumenta que a onze mesos de la seua entrada en vigor encara no es coneixen els criteris ni el contingut de la prova que ha de donar accés a aquelles professions. Això fa "que no es pugin dissenyar ni implementar els corresponents cursos de formació que, obligatòriament, han de precedir a la esmentada prova la responsabilitat dels quals haurà de ser assumida conjuntament per les facultats de Dret i els Col·legis d’advocats".