2 de març de 2011

Una il·lustradora de Barcelona firma el cartell de la 19a Universitat d'Estiu de la UdL
audio
Universitat d'Estiu 2011 de la Universitat de Lleida [+] AMPLIAR IMATGEEl caràcter alliberador del coneixement inspira la imatge

La il·lustradora barcelonina Anna Viñas Ozores és la guanyadora del 14è concurs de cartells de la Universitat d'Estiu de la UdL. La proposta d'aquesta jove de 30 anys, amb el lema Baobab, s'ha imposat entre un total de  43 treballs procedents d'arreu de Catalunya, el País Valencià, l'Aragó, la Rioja, Euskadi i Cantàbria.

El caràcter alliberador del coneixement inspira la imatge, segons explica la mateixa autora. "Els llibres, voleiant en el cel, representen els ocells. Ens permeten volar, ens alimenten, ens fan lliures La protagonista és aquesta persona inquieta, que mira els llibres-ocells, desitjant volar amb ells". Pel que fa a l'estètica, aquesta llicenciada en Belles Arts per la Universitat de Barcelona destaca que ha procurat aconseguir una escena senzilla, "amb un cert aire enigmàtic". Hi són presents només aquells elements essencials per transmetre el concepte clau. "El fet que la protagonista doni l'esquena a l'espectador té la finalitat de provocar un apropament per part d'aquest, a fi de desvetllar què està succeint dins l'escena", assegura Viñas.

El jurat que ha triat l'obra guanyadora estava format pel responsable de Reproducció d'Imatge de la UdL, Xavier Goñi; la directora de l'Escola de Belles Arts de Lleida, Marta Pallarés; i la dissenyadora  Cecília Sales. L'exposició de les obres presentades al concurs romandrà oberta fins al 16 de març a la planta -1 de l'Edifici Polivalent, al campus de Cappont.

La dinovena edició de la Universitat d'Estiu de la UdL se celebrarà entre els dies 12 i 22 del proper mes de juliol a la Seu d'Urgell. També hi haurà cursos a la capital del Segrià i altres municipis de la província.