20 de juliol de 2010

Un curs sobre ramaderia ecològica posa de manifest la necessitat d'investigar en farratges
audio
Ramaderia ecològica. Universitat de Lleida

Investigadors de la Universitat de Lleida treballen en l'optimització dels farratges destinats a la ramaderia ecològica. I és que l'engreix dels remugants (vacum, oví i cabrum) és un dels principals problemes del sector, segons s'ha posat de manifest al curs de la 18a Universitat d'Estiu de la UdL Ramaderia ecològica als Pirineus catalans, que es desenvolupa fins aquest dijous a La Seu d'Urgell i que segueixen una quinzena de persones.

El curs, coordinat pel grup de recerca emergent Sistemes ramaders sostenibles i producció ramadera ecològica de la UdL, fa incidència tant en les tècniques de producció per abaratir costos com en la necessitat de millorar la comercialització. El professor Daniel Villalba explica que el mercat no ha crescut de forma suficient i que "cal explicar als consumidors que el producte ecològic comporta un plus, perquè es tracta d'una producció respectuosa amb el medi ambient".

Les comarques de Lleida lideren la ramaderia ecològica a Catalunya. Segons les dades del Departament d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural aglutinen 235 explotacions d'un total de 397. Les més nombroses són les pertanyents al boví de carn (156), seguides de les ovines (30), les caprines (28), les avícoles (2) i les de porcí (1).