20 de març de 2013

La Biblioteca de Cappont dedica una exposició a Josep Vallverdú

Expo Josep Vallverdú a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEL'escriptor acompanyat de Rosa Muñoz (SBD) i Joan Biscarri (vicerector) / FOTO: UdL
baixcorva
L'escriptor lleidatà, que aquest juliol complirà 90 anys, ha volgut ser present en la inauguració de la mostra que es pot veure des d'avui i fins l'endemà del seu aniversari, el 10 de juliol a la Biblioteca del campus de Cappont i que du per títol Josep Vallverdú, noranta anys de saviesa.

Organitzada pel Servei de Biblioteca i Documentació (SBD) de la Universitat de Lleida, l'exposició presenta el fons bibliogràfic de les biblioteques de Cappont, Lletres i dels llegats Romà Sol i Carme Torres i Porqueras Mayo dipositats a la UdL al voltant de la figura i l'obra de Josep Vallverdú.

A les vuit vitrines repartides en els tres pisos de la biblioteca universitària s'hi mostren 125 obres de Vallverdú entre novel·les, traduccions, a més de revistes, material fotogràfic i articles de premsa. Entre aquest material, el primer llibre que va escriure, la novel·la juvenil El venedor de peixos, al 1960, i el darrer, el dietari publicat el passat desembre Però, plou poc, així com la seua primera traducció de l'anglès al català -en realitzà una setantena-, La condició de la dona, de Juliette Mitchell.

Autor de més d'un centenar de llibres, alguns dels quals han estat traduïts a l'èuscar, castellà, francès, italià i rus, Josep Vallverdú ha alternat la docència, amb la traducció, l'assaig, la narrativa i el teatre. Llicenciat en Filologia clàssica, és autor d'una prolífica i diversificada obra, especialment coneguda per les narracions destinades als lectors més joves. Doctor honoris causa per la Universitat de Lleida, des del 2004, és Creu de Sant Jordi de la Generalitat de Catalunya (1990), Premi d'Honor de les Lletres Catalanes (2000) i Premi Jaume Fuster dels Escriptors en Llengua Catalana (2012).

Flickr: Galeria de fotos