21 d'abril de 2010

La UdL celebra Sant Jordi amb poemes de Màrius Torres, música i llibres

. El Servei de Publicacions ofereix descomptes i les Biblioteques regalen exemplars d'obres duplicades
audio
Servei de Publicacions de la Universitat de Lleida
Punt de venda del Servei de Publicacions de la UdL a l'edifici polivalent del Campus de Cappont
 La Universitat de Lleida celebra enguany la diada de Sant Jordi amb dos lectures de poemes i un recital de cançons populars. La primera activitat tindrà lloc aquest dijous, 22 d'abril, a la Sala Maria Rúbies de la Facultat de Ciències de l'Educació, al campus de Cappont. Alumnat i professorat del centre protagonitzaran una lectura musicada de poemes de Màrius Torres, coincidint amb el centenari del seu naixement. El mateix dia, a partir de les 12.00h i a l'aula 0.15 del Centre de Cultures i Cooperació Transfronterera, l'estudiantat dels cursos d'idiomes que ofereix el Servei Lingüístic de la UdL farà una lectura de poemes i relats curts en català, castellà, francès i romanès.

Divendres 23 d'abril serà el torn de la música. El Saló Víctor Siurana serà l'escenari per a un recital gratuït a càrrec de la soprano Assumpció Linares i el guitarrista Alberto Luque. A partir de les 13.00h oferiran cançons espanyoles antigues arranjades per Federico García Lorca, com ara Los reyes de la baraja o La Tarara. També interpretaran cançons populars angleses, com Sailor-boy o Master Kilby, arranjades per Benjamin Britten.

El Saló Víctor Siurana acollirà un recital d'Assumpció Linares i Alberto Luque, que interpretaran cançons espanyoles antigues arranjades per Federico García Lorca i cançons populars angleses

Coincidint amb la diada de Sant Jordi, el Servei d'Edicions i Publicacions de la UdL ofereix descomptes especials en obres editades per la Universitat. Els preus reduïts, amb una rebaixa del 10% -el màxim que permet la llei-, s'aplicaran tant als membres de la comunitat universitària com al públic en general als més de 600 títols del catàleg, que aplega obres d'antropologia, sociologia, art, arquitectura, història de l'art, ciències econòmiques i empresarials, didàctica, dret, esports, ciències de la natura i de la vida, física, matemàtiques, geografia, història, llengua, literatura i música. L'horari de venda directa al mateix servei serà de 9.00h a 14.00h.

Mentre, les Biblioteques de la UdL ofereixen durant el 23 d'abril exemplars gratuïts de les obres rebudes duplicades en concepte de donatiu per d'altres institucions, empreses, etc. També amb motiu del dia del llibre, el Centre d'Informació i Documentació per al Desenvolupament de la UdL surt al carrer per donar a conèixer les seues publicacions de les col·leccions Sud-Nord i Al voltant de... La parada estarà ubicada davant del Centre de Cultures, de 9.00h a 14.00h.