21 de març de 2012

La tradició de les grans dames del jazz, a la UdL

. René Marie Quartet actua aquest dijous a l'edifici del Rectorat
audio
René Marie Quartet, en concert a la Universitat de Lleida (UdL)
[+] AMPLIAR IMATGERené Marie / FOTO: renemarie.com
baixcorva
La tradició de les grans dames del jazz arriba aquesta setmana a la Universitat de Lleida (UdL) de la mà de René Marie Quartet, encapçalat per la vocalista del mateix nom. És un dels talents inqüestionables de la nova escena del jazz vocal nord-americà que s'ha consolidat internacionalment amb una expressió desbordant en directe. René Marie estarà acompanyada pel pianista Kevin Bales, el contrabaixista Kevin Hamilton i el bateria Quentin Baxter. La cita és demà dijous, a partir de les 22.30h, a la Sala d'Actes de l'edifici del Rectorat.

René Marie Stevens va començar la seua carrera professional als 42 anys, després d'un matrimoni abusiu, amb el disc Renaissance. Aquest treball li va servir de plataforma de llançament i per signar un contracte amb el prestigiós segell Maxjazz. Els seus recents treballs Serenade Renégade i Voice Of My Beautiful Country han estat aclamats per la crítica.

La vocalista s'autodefineix com una compositora i artista a qui li agrada assumir riscos musicals. Tant la tècnica com la seua actitud escènica serveixen per definir-la com una cantant que incorpora elements de modernitat a la tradició. El seu treball és una continuació i actualització del llegat de les grans dames del jazz, cantants per les quals ella sent respecte i a les que rendeix homenatge amb el seu art.

Les interpretacions de René Marie en directe han estat descrites como a transformacions musicals. La seua actitud escènica captiva a audiències internacionals convertint cada cançó interpretada en una experiència intensa i única. Entre les actuacions més destacades de René Marie destaquen les realitzades al Women In Jazz Festival al John F. Kennedy Center for the Performing Arts, el Festival de Spoleto a Charleston (Carolina del Sud), el Jazz Festival d'Edimburg (Escòcia), i el Festival de Jazz de Shanghai (Xina).