21 de novembre de 2012

La UdL acull la primera trobada a Espanya de professorat europeu de forestals

. La reunió Silva aborda com ajustar els plans d'estudi als perfils professionals que demanda la societat
audio
Trobada de docents forestals a la Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGEEl president de la reunió Silva, Siegfried Leward, acompanyat de representants de la UdL /
FOTO: UdL
baixcorva
Una trentena de professors universitaris de l'àmbit de les ciències forestals de diferents països europeus com ara Àustria, Alemanya, Bòsnia i Hercegovina, Estònia, Finlàndia, Itàlia, Lituània, els Països Baixos, la República Txeca, Polònia, Rússia i Turquia, a més del Marroc; participen entre dijous i fins el diumenge 25 de novembre, en la sisena edició de la reunió Silva, que s'obre demà a les tres de la tarda a la Sala de graus de l'Edifici 1 del campus de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària.

Es tracta d'una trobada que, per primer cop, se celebra a l'Estat espanyol, on s'abordarà la correspondència existent entre l'oferta de formació especialitzada i/o de postgrau amb la demanda de determinats perfils professionals al mercat laboral.

Sota el tema Els nostres estudiants aprenen el que necessitaran més endavant? Resultats d’aprenentatge i competències dels graduats, els integrants de la reunió exposaran els passos que s'han fet fins ara per adaptar els programes de formació a les necessitats de les empreses i la societat actual, amb l'aplicació del Pla de Bolonya en molts països de la Unió Europea. La trobada serveix de punt de partida per obrir vies de col·laboració en el disseny de programes curriculars i projectes d'investigació.

Des d'aquest curs acadèmic, la Universitat de Lleida imparteix dos dels cinc màsters Erasmus Mundus que es poden cursar actualment a Europa dins l'àmbit de ciències forestals: un d'ells enfocat a la silvicultura del vessant europeu (MSc EF) i l'altre a la gestió i recursos forestals de la Mediterrània (MEDfOR).