22 d'abril de 2013

La Universitat d'Estiu de la UdL incorpora una nova seu

. Alcoletge s'afegeix a l'oferta amb un curs sobre la maçoneria a Espanya

Cartell de la Universitat d'Estiu 2013 de la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGECartell de la Universitat d'Estiu 2013, de Núria Mareca / FOTO: UdL
baixcorva
La Universitat d'Estiu de la UdL incorpora enguany una nova seu. Alcoletge acollirà un curs sobre la maçoneria a Espanya durant el segle XX, en el marc del Centre d'Interpretació del Patrimoni de la Guerra Civil Ermengol Piró i amb professors de les Universitats de Lleida, Saragossa, Girona, València, la Pompeu Fabra i la UNED. Aquest municipi del Segrià s'afegeix així a la capital de la província, La Seu d'Urgell, Àger, Erill la Vall, Tremp, Arbeca i Solsona. La matrícula per a la 21a edició de la Universitat d'Estiu, que inclou un total de 52 cursos, s'obre el proper 2 de maig.

L'oferta engloba tot tipus de temàtiques, des de les noves tecnologies al benestar personal, l'art o les problemàtiques socials. Entre les novetats, per primer cop hi haurà cursos d'idiomes. Dins l'espai Llengües a l'estiu, es pot triar entre l'anglès, el francès, l'italià, l'alemany, el xinès i el rus; aquests dos darrers, amb la col·laboració de l'Escola Oficial d'Idiomes de Lleida. També hi ha un curs sobre Ficcions xineses: literatura i cinema. Del paper d'arròs a les pantalles de cristall líquid, d'introducció a la cultura, el pensament i la història de les societats asiàtiques.

La Universitat d'Estiu de la UdL també ofereix enguany un curs sobre smart cities (ciutats intel·ligents), que fa èmfasi en els sistemes domòtics utilitzats a les llars digitals i en com es realitza un projecte d'automatització i eficiència energètica. Altres temes d'actualitat són L'absentisme laboral, Comunicació i promoció efectiva a les xarxes socials, El maltractament i l'abús sexual infantil o Fem salut amb l'alimentació, que comptarà amb el cuiner Daniel Català, del restaurant Gastronomik 2.0.

Algunes de les propostes van més enllà de l'aula. Fer de la frontera un camí planteja una convivència en grup durant quatre dies i tres nits en el medi natural, des de La Seu d'Urgell passant per Bescaran, i fins a Engolasters, a Andorra. També faran sortides els participants a L'Arqueologia de l'arquitectura, que coneixeran el patrimoni d'alguns municipis del Baix Segre amb la col·laboració de l'Institut d'Estudis Ilerdencs, La conservació dels voltors a Catalunya i Tasta la muntanya, sobre experiències de dinamització del territori com les rutes de bandolers o la 'burricleta' (bicicletes elèctriques per fer ecoturisme).

. Acte de cloenda

Els cursos de la Universitat d'Estiu de la UdL es desenvoluparan entre el 28 de juny i el 26 de juliol. L'acte institucional de cloenda, que tindrà lloc a La Seu d'Urgell, comptarà amb la lliçó de l'escriptor, antropòleg i sociòleg valencià Joan Francesc Mira. Autor, entre d'altres, de novel·les com El professor d'història (2008), Purgatori (2003) o Borja Papa (1996), és un dels escriptors més guardonats de les lletres catalanes actuals.  Durant la vetllada també es lliurarà el premi del Concurs de cartells, guanyat per la il·lustradora Núria Mareca.