22 de setembre de 2008

Reflexions sobre el futur de la Universitat per obrir un nou curs a la UdL

. La Catedràtica d'Ètica i Filosofia Política Adela Cortina és l'encarregada de la lliçó inaugural

La Catedràtica d'Ètica i Filosofia Política Adela Cortina, a la UdL
[+] AMPLIAR IMATGEAdela Cortina
La Catedràtica d'Ètica i Filosofia Política de la Universitat de València, Adela Cortina, serà l'encarregada d'obrir el curs 2008-2009 a la Universitat de Lleida (UdL). L'acte tindrà lloc dimecres, 24 de setembre, a la Sala d'Actes de l'edifici del Rectorat a partir de les 12 del migdia.

Cortina pronunciarà una lliçó inaugural titulada L'ètica de l'activitat universitària, en què repassarà els models històrics que han marcat el desenvolupament d'aquesta institució. La conferència també plantejarà quins són els reptes de la Universitat per al segle XXI i proposarà mesures de futur. Cortina aposta pel treball multidisciplinar que fomenti les àrees pioneres des d'una estructura de llibertat interna i amb una gestió transparent. Al seu parer, l'objectiu de la Universitat ha de ser "l'educació de ciutadans arrelats, compromesos amb la seua comunitat local i global".

Adela Cortina és la primera dona que ha ingressat a la Reial Acadèmia de Ciències Morals i Polítiques espanyola. Va néixer a València, on es va doctorar en Filosofia. Després va ampliar els seus estudis a Munic i Frankfurt. A banda de la seua càtedra a València, ha estat professora visitant a les universitats de Cambridge (Regne Unit), Louvain-la Neuve (Bèlgica), Vrije Universitet (Holanda) i Notre Dame (Estats Units). També és directora de la Fundació ÉTNOR, vocal de la Comissió Nacional de Reproducció Humana Assistida i Vocal del Consell Assessor del Ministeri de Sanitat i Consum.

La conferència repassarà els models històrics que han marcat el desenvolupament d'aquesta institució i plantejarà quins són els reptes de la Universitat per al segle XXI
Aquesta col·laboradora habitual del diari El País ha publicat una trentena de llibres, entre els que destaquen Ética Mínima (1986), Ciudadanos del Mundo (1997) i Ética de la razón cordial (Premi Internacional d'Assaig Jovellanos 2007).

L'acte d'inauguració oficial del curs acadèmic 2008-2009 a la UdL serà presidit pel rector, Joan Viñas, i comptarà amb la presència del president del Consell Social, Ramon Roca, i la comissionada per a Universitats i Recerca de la Generalitat, Blanca Palmada.