22 d'octubre de 2013

Trio Pedrell a la Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGEActuació del Trio Pedrell
baixcorva
El Trio amb piano en re major op. 70 núm. 1, anomenat Trio fantasma o Trio dels esperits, de Ludwig van Beethoven, i el Trio amb piano en re menor op. 49 núm. 1 de Felix Mendelsshon seran les peces del primer concert de la XXI Temporada Musical de la UdL, que enguany presenta en la programació algunes de les obres de referència de la història de la música de cambra.

Interpretades pels components del Trio Pedrell: Christian Torres (violí), Ferran Bardolet (violoncel) i Jordi Humet, (piano), es podran escoltar demà 23 d'octubre, a les set de la tarda, a la Sala d'actes del Rectorat.

El Trio Pedrell, neix al 2012, amb les ganes de fer música de cambra. Els tres joves músics que l'integren s’apropen a les grans obres escrites per a Trio amb piano sense complexes, però amb rigor i respecte. El seu marc artístic va des del repertori més clàssic fins a la música de nova creació o la participació en espectacles lligats a altres arts, com ara el teatre o la dansa.

Tot i la seua curta vida com a formació musical, compten amb diversos premis com ara el 2n premi i la menció especial del públic en l’11è Concurs Internacional Montserrat Alavedra de Terrassa, el 1r premi del 24è Concurs Internacional de Música de Cambra Paper de Música de Capellades, el 1r premi i menció especial del públic del 9è Concurs Internacional de Música de Cambra de Les Corts de Barcelona, i més recentment han estat els guanyadors del Concurs Paper de Música 2013.

La nova temporada musical de la UdL ha programat fins al proper mes de maig un total de sis concerts on a més de la música de cambra, representada pel Trio Pedrell, el Quartet Havel, el Quartet Gerhard i el violoncel·lista Amat Santacana, s'inclouen altres gèneres.

El Duo Sicard-Cardona, format pel baríton francès Victor Sicard i la pianista catalana Anna Cardona oferiran al febrer un recital vocal amb cançó francesa i àries operístiques, mentre que i l’ensemble Cerverí de Girona, fundat i dirigit pel musicòleg Mauricio Molina per recuperar el repertori musical d’època medieval, interpretarà cançons i danses religioses i seculars dels segles XII i XIII. Tots els concerts són gratuïts..