23 de gener de 2012

El Grup d'Investigació Prehistòrica de la UdL rep una beca RecerCaixa

. Per a un projecte d'arqueologia experimental al jaciment ibèric dels Estinclells de Verdú
audio
Grup Arqueologia Experimental de la Universitat de Lleida (UdL)
[+] AMPLIAR IMATGEJaciment ibèric dels Estinclells de Verdú
FOTO:  RecerCaixa
baixcorva
El Grup d'Investigació Prehistòrica (GIP) de la Universitat de Lleida ha rebut una de les beques RecerCaixa 2011 per desenvolupar durant dos anys el projecte Arqueologia experimental al Camp d'Experimentació de la Protohistòria (CEP) de Verdú: recerca i servei als centres educatius, al jaciment ibèric ilerget dels Estinclells. L'ajuda d'aquest programa d'impuls a la recerca científica d'excel·lència promogut per l'Associació Catalana d'Universitats Públiques (ACUP) i l'Obra Social "la Caixa" arriba als 71.449,07€.

Liderat per la professora Natàlia Alonso, l'objectiu del projecte és consolidar un camp d'experimentació arqueològica per a l'ús científic i el desenvolupament de la investigació sobre la protohistòria, i al mateix temps possibilitar-ne l'ús escolar i la divulgació. Amb aquesta finalitat s'està creant el Camp d'Experimentació de la Protohistòria als terrenys adjacents al jaciment ibèric ilerget dels Estinclells, al terme municipal de Verdú, a l'Urgell, on s'efectuarà la recerca experimental que revertirà a més en la investigació que es realitza a d'altres jaciments estudiats pel GIP com la Fortalesa d'Els Vilars d'Arbeca o Minferri, a Juneda.

La convocatòria RecerCaixa d'enguany ha estat molt competitiva. S'han presentat 293 projectes d'elevada qualitat científica, que han estat avaluats per diferents panells coordinats i dirigits per l'AGAUR. Una comissió conjunta la Caixa - ACUP ha fet la selecció final entre els que han obtingut les màximes puntuacions. Finalment, s'han seleccionat 23 projectes, que es reparteixen una ajuda global d'1,5 milions d'euros.