23 de juliol de 2012

Una revista de la UdL, indexada al Web of Science

. La base de dades, de Thomson Reuters, aplega els articles científics de més impacte del món
audio
Imago Temporis / Universitat de Lleida UdL
[+] AMPLIAR IMATGELa revista Imago Temporis Medium Aevum /
FOTO: UdL
baixcorva
La revista Imago Temporis Medium Aevum, del Grup de Recerca Consolidat en Estudis Medievals: Espai, Poder i Cultura, és la primera de la Universitat de Lleida indexada a la prestigiosa base de dades Web of Science, de l'agència Thomson Reuters. Així ho ha determinat el seu comitè científic que avalua el contingut de fins a 2.500 publicacions periòdiques l'any. Actualment, a la base de dades hi figuren les 12.000 revistes científiques de més impacte mundial.

Amb cinc anys de vida, Imago Temporis se centra en els àmbits de la historiografia, la recerca, i la divulgació de la Història Medieval. Experts de tots els continents col·laboren amb la revista, editada en anglès per Edicions i Publicacions de la UdL. Els seus articles estan disponibles a text complet al Repositori Obert UdL i RACO (Revistes Catalanes amb Accés Obert), que gestiona el Servei de Biblioteca i Documentació.

Altres revistes de la UdL com Arrabal, Movimiento Humano, Revista d'Arqueologia de Ponent, Revista de Geografia, Scriptura, Sintagma i l'Ull Crític, també es poden trobar en tots dos repositoris, a més d'altres com l'internacional DOAJ o els estatals Dialnet, RECOLECTA i Hispana. A més, algunes d'elles també estan en diferents índexs d'impacte de revistes com ara ICDS (MIAR), IN-RECS/IN-RECJ, SCOPUS (SCImago), Latindex, etc.

D'altra banda, un altra publicació de la UdL també ha estat reconeguda enguany. Es tracta del llibre-CD del projecte educatiu Picacurts: Jocs i recursos per educar amb i en la sardana, que es va publicar l'any 2011 dins la col·lecció "Carpetes ICE". El material didàctic va obtenir, el passat mes d'abril, el Premi Capital de la Sardana 2012, dins la modalitat d'Estudis sardanistes i Foment de l'estudi sardanista, en reconeixement a la seua contribució per defensar i difondre la sardana i la dansa catalana.