25 d'abril de 2008

Aproven amb nota els aprenents de pallasso de la UdL

. Una quinzena alumnes de l'assignatura L'humor i la seua expressió com a eina terapèutica s'examinen davant els nens malalts de l'Arnau

L'humor i la seua expressió com a eina terapèutica. Universitat de Lleida
[+] AMPLIAR IMATGE  (Foto: Xavier Goñi. SRI UdL)
Una quinzena d'alumnes de l'assignatura L'humor i la seua expressió com a eina terapèutica van examinar-se ahir davant els nens i nenes ingressats a la planta de Pediatria de l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova. Aquesta matèria, que a Espanya s'imparteix únicament a la Universitat de Lleida, van superar-la amb bona nota després que aconseguissin fer riure, i molt, a petits i grans.

Aquest és el primer cop després de set anys que es poden matricular a l'assignatura alumnes de tots els centres de la UdL, ja que fins ara, només tenien aquesta opició els estudiants de Medicina. En l'edició d'enguany, tot i ser majoritaris els futurs metges i metgesses, hi han participat també alumnes d'infermeria, treball social i agrònoms.

Dividits en tres grups, els aprenents de pallasso, armats amb nassos vermells i bates blanques, van demostrar al públic el que havien après durant dos mesos de la ma dels seus professors, Francesc Abella, Paco Ermengol, Amadeu Viana, Ramon Camats i Jordi Baiget.

Tant Francesc Abella, coordinador de l'assignatura i professor a la Facultat de Medicina, com Jordi Baiget, professor del curs i responsable a Lleida de Pallassos sense Fronteres, van destacar no només el valor terapèutic de l'humor sinó el seu poder per canviar la vida. "Des que ens vam endinsar en aquesta història, explica Abella, sempre porto el nas vermell a la butxaca".