25 de gener de 2012

audio
Biblioteca de lletres de la Universitat de Lleida / UdL
[+] AMPLIAR IMATGEPart del llegat de Jordi Jové / FOTO: UdL

Un total de 6.009 llibres, a més de revistes i documents personals, han passat a formar part del fons bibliogràfic de la Biblioteca de Lletres de la Universitat de Lleida durant el 2011. Es tracta majoritàriament de donacions realitzades per particulars o provinents d'intercanvis científics, tot i que també s'han incorporat nous materials a partir dels llegats (donacions pòstumes) de tres professors de la UdL i d'Antoni Bergós (Lleida, 1899 – Barcelona, 1986), fundador d'Acció Catalana i gran defensor del patrimoni artístic i bibliogràfic.

Quant als llegats, la Biblioteca de Lletres ja té catalogats i disponibles per a consulta els 131 volums procedents de la biblioteca personal de la professora del departament d'Anglès i Lingüística de la UdL, Maria O'Neil, majoritàriament fons modern de literatura anglesa, filosofia, història o feminisme; així com els 335 volums d'història contemporània del professor Julià Companys i alguns números de les revistes "Tiempo de Historia" o "Historia 16". Entre les obres destaquen un número extraordinari del "Diario de la Marina de la Havana", de 1918, diverses obres sobre la vida de l'emperadriu Eugenia de Montijo, o el volum Our war with Spain for Cuba's Freedom, de Trumbull White, de 1898.

Pel que fa al llegat del poeta i professor de Filologia, Jordi Jové, encara estan en procés de catalogació els 1.445 volums donats pel seu fill. Són majoritàriament obres de literatura hispànica, llengua i crítica literària, tot i que també s'hi poden trobar altres matèries com la filosofia, la pintura o el cinema. Destaquen una edició de La morte a Venezia de Thomas Mann, de 1930 o La vida de las hermanas Bronte, de 1948.

El llegat de l'enginyer agrònom, advocat i polític lleidatà Antoni Bergós dipositat a la UdL és una caixa de documentació personal, pendent de processar i catalogar.

La Biblioteca de Lletres compta actualment amb els fons Gili i Gaya, Porqueras Mayo, Sol-Torres, Humbert Torres i Màrius Torres.