25 de maig de 2012

Un projecte de cerveseria artesana guanya el 1r Concurs IdeaUdL

El segon guardó reconeix una iniciativa per millorar fertilitzants de forma més ecològica

Un projecte per elaborar una cervesa artesana amb propietats probiòtiques impulsat per dos titulats d'Enginyeria Agrònoma de la Universitat de Lleida (UdL) ha guanyat la primera edició del Concurs de Desenvolupament d'Idees de Negoci Innovadores IdeaUdL, dotat amb 2.000 euros. Josep Sala i David Romero han recollit el guardó en un acte presidit pel rector, Roberto Fernández; acompanyat pel vicerector de Planificació, Innovació i Empresa, Ferran Badia; i la representant del Consell Social, Teresa Vallés. El segon premi, de 1.500€, ha recaigut avui en una iniciativa per a produir tiazolidina i els seus derivats, d'interès per a empreses de fertilitzants i adobs. És iniciativa de tres investigadores en formació del departament de Química de la UdL, Olalla Novo, Anna Canela i Sílvia López.

Cerveseria Ponent proposa l'elaboració i distribució al detall i a l'engròs de dos estils diferents d'aquesta beguda, Weissbier i Red Ale, amb propietats beneficioses per a la salut, incrementant la concentració de llevat actiu present en el producte final. Aquest ingredient és una font excel·lent per cobrir les necessitats de vitamines, minerals, oligoelements, proteïnes i aminoàcids essencials. La previsió és produir inicialment 100.000 litres anuals per distribuir-los en el mercat regional de Lleida, tot i que els seus promotors preveuen també una expansió en tot el territori català i estatal.

La previsió és produir inicialment 100.000 litres anuals per distribuir-los en el mercat regional de Lleida, tot i que els seus promotors preveuen també una expansió a tot l'estat.
Síntesi de tiazolidina i derivats és un projecte empresarial que sorgeix del grup d'investigació de Química Agroalimentària Sostenible de la UdL. Està basat en la producció d'aquests productes amb valor afegit per cobrir les necessitats de les empreses de fertilitzants d'una forma més rendible i sostenible amb el medi ambient. Això implica una aposta per la química sostenible (Green Chemistry), enfront de la química tradicional. A més,la tecnologia de microreactors que utilitzen millora l'eficiència energètica mantenint la capacitat de producció en un espai més reduït. Per bé que inicialment els clients se centren a l'àrea de Lleida, a llarg termini es pretén ampliar l'àmbit d'actuació a la resta de Catalunya i Aragó.

Aquest concurs impulsat pel Trampolí Tecnològic de la UdL, que forma part de la Xarxa d'Unitats de Valorització d'ACC1Ó, amb el suport del Consell Social va néixer amb l'objectiu de fomentar l'esperit emprenedor i la cultura de la innovació entre els joves de fins a 30 anys. La iniciativa anima l'estudiantat, els titulats i els investigadors en formació vinculats a la UdL a aplicar els coneixements rebuts en la seua etapa universitària al desenvolupament de productes i/o serveis amb possibilitat de ser explotats comercialment. A partir d'ara, el Trampolí Tecnològic donarà suport als projectes que ho sol·licitin, hagin guanyat o no, perquè es facin efectives les idees de negoci plantejades.

Els participants al concurs amb les autoritats acadèmiques / FOTO: UdL