Un quart de segle d'estudis forestals a Lleida

L'ETSEA celebra l'aniversari coincidint amb el lliurament d'orles

L'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agrària (ETSEA) de la Universitat de Lleida (UdL) ha celebrat aquest divendres els 25 anys dels inicis dels estudis forestals a la capital del Segrià, actualment Màster en Enginyeria de Forests. Aquests estudis, amb una estructura cíclica i que a Catalunya només es poden cursar a la UdL, van engegar-se el curs 1992-93 com a continuació del primer cicle d’Enginyeria Tècnica Forestal. Fins al moment present, 1.248 alumnes han obtingut el títol corresponent.

Coincidint amb l'acte acadèmic de lliurament d'orles als graduats en Enginyeria Forestal, apadrinats pel professor Juan Antonio Bonet, l'ETSEA va organitzar una taula redona amb antics titulats perquè expliquessin la seua experiència. Hi van prendre part el degà del Col·legi i Associació d'Enginyers de Forests i Ex-Director Forestal de la FAO, Eduardo Rojas; el director-gerent del Centre Tecnològic Forestal de Catalunya, Antonio Trasobares; el sots-director general de Boscos de la Generalitat de Catalunya, Enric Vadell; el professor Bonet i el director de l'ETSEA, Narciso Pastor.

En el col·loqui es va destacar la versatilitat de la titulació de màster en Enginyeria de Forests i el seu àmbit laboral en un context mundial marcat, no tan sols pels aspectes lligats a la producció sostenible de productes renovables de caràcter forestal (fusta, suro, bolets...), sinó també pels aspectes de producció de serveis ecosistèmics i de conservació del medi natural. Els ponents van coincidir en els reptes futurs per aquests professionals i la projecció que avui en dia tenen els nous plantejaments relacionats amb l'economia verda i la bioeconomia.

Fa tot just cinc anys, l'ETSEA va celebrar els seus 40 anys d'història. El centre va ser creat l'any 1972 en el marc de la Universitat Politècnica de Catalunya i pertany a la UdL des del 1992. Els estudis de Forest es van iniciar el curs següent.

Carregant el reproductor...