26 de març de 2012

Reduir el metà que generen les vaques, objectiu d'alumnes de Ciències Biomèdiques i Biotecnologia

. Si troben finançament, la UdL serà la primera universitat catalana en participar al concurs internacional iGEM
audio
Equip del projecte eCOWlogic / Universitat de Lleida / UdL
[+] AMPLIAR IMATGE Els membres de l'equip eCOWlogic, amb el professor Rui Alves / FOTO: UdL
baixcorva
Utilitzar l'enginyeria metabòlica per reduir les emissions de metà que genera la cabana bovina alhora que s'enriqueix el fem per produir biocombustible. Aquesta és l'original proposta d'un grup d'alumnes dels graus de Ciències Biomèdiques i Biotecnologia de la Universitat de Lleida (UdL) per participar al concurs internacional iGEM (International Genetically Engineered Machine), promogut pel prestigiós Institut de Tecnologia de Massachusetts. L'equip, batejat amb el nom d'eCOWlogic, busca finançament pel seu viatge a les fases europea i mundial. Si l'aconsegueixen, la UdL serà la primera Universitat catalana i la quarta de l'Estat en prendre part en aquesta competició de biologia sintètica que es va iniciar l'any 2004.

El concurs iGEM planteja la creació de noves màquines biològiques amb finalitats ecològiques, de salut i biotecnològiques. El grup de la UdL està format per 12 estudiants, coordinats pels professors Rui Alves (Biologia de Sistemes) i Enric Herrero (Microbiologia i Biologia Molecular). L'objectiu del seu projecte és modificar la flora intestinal de la vaca perquè funcioni de manera més eficient i ecològica. Els beneficis que s'esperen aconseguir passen per reduir les emissions de metà, contribuint a la disminució de gasos amb efecte hivernacle i evitant futures multes per contaminació (com ocorre ja a Nova Zelanda i Austràlia); disminuir la despesa en alimentació bovina mantenint la taxa de producció; i enriquir el fem per produir biocarburant, que pot constituir una font d'ingressos suplementària a la indústria ramadera.

L'equip eCOWlogic busca aportacions d'institucions i empreses privades per finançar la seua participació a l'iGEM. La Regional Jamboree tindrà lloc el proper mes d'octubre. Un cop superada aquesta fase, el grup de la UdL accediria a la intercontinental. Fins al moment, només tres equips espanyols han pres part en aquest concurs internacional: la Universitat de Sevilla, la Pablo Olavide i la Politècnica de València.

www.ecowlogic.blogspot.com.es

print enrera pujar