26 de setembre de 2012

La UdL inicia el proper curs un programa de col·laboració amb la Universitat brasilera de Maranhão
audio
Universitat brasilera de Maranhão  / Universitat de Lleida / UdL
[+] AMPLIAR IMATGELa delegació brasilera amb els representants de la UdL / FOTO: UdL
baixcorva
Ambdós institucions estan preparant un conveni de col·laboració que permetrà que alumnat de la UdL, sigui de grau o de postgrau, pugui seguir estudis a la Universitat d'aquest estat del Brasil, de 328.00 Km2 i amb 6 milions d'habitants, becat pel govern del país americà.

Així ho ha explicat avui José Sampaio, vicecoordinador del programa de postgrau de la Universitat Estatal de Maranhão (UEMA) que avui s'ha reunit amb el rector i els responsables de l'Oficina de Desenvolupament i Cooperació (OCDE) de la UdL per fixar les línies d'actuació d'aquest conveni que es preveu posar en marxa el proper curs acadèmic.

Sampaio, acompanyat en la seua visita per tres professores més de la UEMA, ha afegit que l'acord amb què es treballa permetrà que alumnat de la seua universitat pugui estudiar a Lleida. De fet, des d'aquest curs i per primera vegada, la UdL acull 71 estudiants de grau d'altres quinze universitats del Brasil gràcies al programa de mobilitat Ciência sem Fronteras.

La col·laboració amb Maranhão abraçarà intercanvis de professorat, ja sigui per a impartir docència com per participar en projectes d'investigació, així com la posada en marxa de recerques i estudis comparats en àmbits de coneixement afins. En aquest sentit, el director de l'OCDE, Albert Roca, ha destacat la similitud entre ambdós universitats quant a les titulacions que imparteix. Així, a la UEMA, es pot estudiar entre altres, Medicina, Infermeria, Ciències Agràries, Economia, Dret, Enginyeria mecànica, Arquitectura, Geografia, Història, Llengües i Educació. Amb 21 campus i 24 centres, la UEMA te 11.00 alumnes matriculats en cursos regulars.