27 d'abril de 2009

La visió budista del món inaugura a la UdL els actes previs al IV Parlament Català de les Religions, amb una conferència de Yoichi Kawada

Kawada a la Universitat de Lleida
Yoichi Kawada
El director de l'Institut de Filosofia Oriental del Japó, Yoichi Kawada, obrirà aquest dimecres a la Universitat de Lleida els actes previs al IV Parlament Català de les Religions que tindrà lloc el proper mes de juny a la mateixa UdL. Kawada pronunciarà la conferència Un diàleg entre Orient i Occident, a partir de les 20.00h a la Sala d'Actes de l'edifici del Rectorat. L'acompanyaran el rector de la UdL, Joan Viñas, el secretari executiu de l'Associació UNESCO per al Diàleg Interreligiós, Francesc Torradeflot i el president de l’Associació Amics de la UNESCO de Lleida, Jesús Sans.

Yoichi Kawada és una reconeguda autoritat en història i filosofia budista. Doctor en immunologia per la Universitat de Kyoto, ha estudiat especialment els vincles del budisme amb la bioètica i la pràctica mèdica. El seu darrer llibre se centra en les cures pal·liatives i la mort digna.

De la seua banda, Francesc Torradeflot és doctor en Teologia, a banda de llicenciat en història de les religions i en filosofia. Com a responsable del Departament de Diàleg Interreligiós d'Unescocat ha participat en diverses conferències internacionals d'experts organitzades per la UNESCO i les Nacions Unides sobre temes relacionats amb la gestió de le diversitat religiosa en l'espai públic.

El IV Parlament Català de les Religions, que se celebrarà el 14 de juny a la UdL, és l'avantsala del Parlament Mundial de les Religions que tindrà lloc a Melbourne (Austràlia) el pròxim mes desembre. Una altra de les activitats prèvies és l'exposició El Sutra del Lotus. Un missatge de pau i de coexistència harmoniosa, que recull una sèrie d'edicions facsímils i de textos romanitzats que han estat publicats fins ara sobre aquest manuscrit del budisme i que es poden veure per primer cop a Europa. La mostra es pot visitar a la Biblioteca Pública de Lleida fins el proper dia 16 de maig.

MÉS INFORMACIÓ