27 de gener de 2011

Les eleccions a rector o rectora de la UdL seran el 3 de maig

. El Consell de Govern aprova atorgar la Medalla d'Or de la institució a títol pòstum a Virgilio Aranda
audio
Campus de Cappont de la Universitat de Lleida Campus de Cappont. Foto: UdL
Les eleccions per triar el proper rector o rectora de la Universitat de Lleida tindran lloc, finalment, el proper 3 de maig i no el 4 com havia anunciat al Claustre l'actual rector, Joan Viñas. Així ho fixa el calendari que ha aprovat avui el Consell de Govern. El canvi ha estat propiciat per una petició de la Facultat de Lletres, que ha demanat realitzar els comicis en dimarts i no en dimecres per evitar coincidir amb les pràctiques externes de l'alumnat, fet que podria reduir la participació.

La proclamació definitiva de candidatures serà el proper 15 d'abril, tot i que si no hi ha al·legacions es coneixeran ja el 8 d'abril. El procés electoral s'iniciarà el 25 de març amb la publicació dels cens. La campanya s'estendrà entre el 26 d'abril i el 1 de maig. Dos dies després, el 3 de maig, se celebraran les votacions. Tot i que qualsevol membre de la comunitat universitària pot exercir el seu dret a sufragi, no tots els vots valen igual. Així, el vot conjunt del professorat doctor representa el 51%; el de la resta de personal acadèmic, el 13%; el de l'estudiantat, el 26%; i el del personal d'administració i serveis, el 10%.

Si un candidat o candidata aconsegueix el suport proporcional de més de la meitat dels vots vàlidament emesos un cop aplicades les ponderacions, serà proclamat rector o rectora el proper 13 de maig. Si cap no assoleix aquesta majoria, s'haurà de fer una segona volta, que tindria lloc el dia 24 del mateix mes. La proclamació definitiva de resultats seria llavors el proper 31 de maig.

En l'àmbit dels reconeixements, i a petició de la Facultat de Lletres, s'ha donat llum verda a la concessió de la Medalla d'Or de la Universitat de Lleida a títol pòstum a Virgilio Aranda Rodrigo, com a "persona determinant en la construcció de la UdL". Aranda va ser Cap dels Serveis Administratius de l'Estudi General de Lleida (1976-1982), administrador de l'Estudi General (1982-1986), vicegerent de la Universitat de Barcelona a l'Estudi General de Lleida (1986-1992), gerent de la UdL (1992-1993) i coordinador de l'àrea de Gestió Acadèmica des de 1993. També va exercir de secretari del Consell Social de la UdL (1999-2003) i des de 2005 liderava el seguiment del Pla Estratègic de la Universitat.

El Consell de Govern ha aprovat la creació del Comitè de Bioseguretat de la UdL, un òrgan consultiu que vetllarà perquè els projectes d'investigació compleixin els protocols de seguretat
Quant a recerca, el Consell de Govern ha aprovat a la creació del Comitè de Bioseguretat de la UdL, un òrgan consultiu que vetllarà perquè els projectes d'investigació que treballen amb éssers vius, organismes genèticament modificats o agents biològics compleixin els protocols de seguretat. En el mateix àmbit, s'han aprovat diferents convocatòries d'ajuts a la recerca per al 2011 dotades en el seu conjunt amb un total de 120.500 euros. I dins el marc d'un conveni amb Banco Santander per impulsar la creació d'ocupació de doctors i titulats mitjançant el desenvolupament d'activitats d'R+D+i entre entitats externes i grups de la UdL, s'han aprovat 10 projectes de recerca i 11 contractes (2 d'ells a temps parcial) de personal investigador fins a un període màxim de 4 anys.

Pel que fa a l'alumnat, s'ha informat del nou Estatut de l'Estudiant Universitari, publicat el 31 de desembre del 2010. És el primer reglament a nivell espanyol que recull drets i deures d'aquest col·lectiu.